اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

محصولات سرمایشی دانش‌بنیان جایگزینی باکیفیت‌ترو ارزان‌ترنسبت به نمونه‌های وارداتی

با توجه به افزایش دمای هوا، شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات سرمایشی باکیفیت و دارای قیمت منطقی ایران ساخت را روانه بازار کردند.

محصولات سرمایشی دانش‌بنیان جایگزینی باکیفیت‌ترو ارزان‌ترنسبت به نمونه‌های وارداتی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مهدی خیرالدین مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه فناوری‌های سبز بهساز، در این باره گفت: کشور ما با خشکسالی مواجه است و بر اساس داده‌های دانشمندان، دمای زمین نیز روز به روز در حال گرمتر شدن است. به همین دلیل فناوری‌های سرمایشی، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. باید محصولاتی تولید کرد که تولید و خرید آنها برای مردم صرفه اقتصادی داشته باشد. اگر محصولی بسیار پیچیده را بومی‌سازی کنیم و قیمت آن نجومی باشد، بدون شک آن محصول بازار مناسبی نمی‌یابد.

وی افزود: به همین دلیل پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و تاسیس شرکتی در حوزه سیستم های سرمایش و گرمایش، یک واحد r&d ایجاد کردم، در ابتدا بر روی محصولات موجود مانند کولرهای آبی و گازی کار کردم و به این نتیجه رسیدم که باید محصولی تولید کنم که خرید آن برای همه اقشار و نه فقط ثروتمندان امکان پذیر باشد. کولرهای آبی معمولی بسیار پرمصرف هستند و بازده آنها نیز مطابق با عصر حاضر نیست، کولرهای گازی نیز، به ویژه آنها که وارد شده‌اند، از قیمت بسیار بالای برخوردار هستند.

خیرالدین ضمن تشریح بیشتر موضوع، گفت: به عنوان مخترع سیستم دو مرحله ای را ثبت اختراع کردم و کولرهای دو مرحله‌ای اکسترا را وارد بازار کردیم. در این کولرها، فرایند دو مرحله‌ای باعث می‌شود تا انرژی کمتری مصرف شود. این کولرها را می توان به راحتی جایگزین کولرهای آبی معمولی در پشت بام یا تراس منازل کرد. کولرهای دومرحله‌ای جدید 35 درصد آب کمتر و 43 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. تلاش کردیم تا فرایند تعویض و تعمیر آن برای تعمیرکاران نیز آسان باشد تا بهتر در بازار جا بیفتد.

وی افزود: به دلیل کیفیت خوب و بازدهی بالا، بازار و مصرف کننده نیز استقبال قابل توجهی از این محصول داشت. قیمت آن نیز از کولرهای سلولزی کمتر است و این موضوع نیز در تحریک بازار موثر بود. در حال حاضر نیز در حال کار بر روی محصولات جدیدتری مانند هواساز خانگی هستیم که گرمایش و سرمایش را با هم دارد. امیدواریم این محصول نیز با استقبال خوب مصرف کننده مواجه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول