اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فعالیت ۲۴۵ معدن در خراسان شمالی

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر ۲۴۵ معدن در استان فعالیت می‌کند که معدن آلبلاغ اسفراین یکی از بهترین ظرفیت‌های معدنی استان است.

فعالیت ۲۴۵ معدن در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین حاجی بیگلو بابیان اینکه هر صنعت یک روستا از برنامه‌های آینده سازمان صنعت معدن تجارت خراسان‌شمالی است، اظهار کرد: در برنامه داریم تا صنایع مادر استان را در جهت رشد و توسعه روستاهای کمتر توسعه‌یافته به‌کارگیریم و صنایع بزرگ ما با ایجاد صنایع نوپا برای ایجاد اشتغال جوانان به‌پای کار بیایند و فضایی را ایجاد کنند تا بیکاری در استان نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با همراهی استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران استان در حوزه مبادلات تجاری در بحث صادرات و واردات اقدامات خوبی انجام‌شده است، افزود: ما می‌توانیم با دعوت از سایر کشورها محصولات باغی، تجاری، معدنی و تولیدی استان را معرفی و به صادرات و واردات این محصولات کمک کنیم و ارزآوری خوبی در استان داشته باشیم و بتوانیم طی ۴ سال آینده معضل بیکاری را در استان مرتفع کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: مجموعه سازمان صمت استان تمام تلاش خود را می‌کند که مسائل و دغدغه معیشتی مردم و مشکلات حوزه صنایع و معادن را رفع کند که در همین راستا تاکنون ۲٠ واحد تولیدی تعطیل‌شده را به چرخه تولید بازگردانده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۱ صنعت و ۲۴۵ معدن در استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱۲ جواز تأسیس و ۱۵ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۸۴ میلیارد تومان در استان صادرشده است.

حاجی بیگلو به واگذاری ۶ هزار معدن در کشور و ۷۶ معدن در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم در خردادماه سال جاری مزایده واگذاری ۷۶ معدن را در استان برگزار کنیم که رشد ۵۴٠ درصدی را در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صمت استان بابیان اینکه در حوزه معدن اقدامات خوبی انجام‌شده و استان در این حوزه ظرفیت‌های خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۴ معدن در استان فعالیت می‌کند که معدن آلبلاغ اسفراین یکی از بهترین ظرفیت‌های معدنی استان است که در راستای استفاده از این ظرفیت در برنامه داریم تا شرکتی را در قالب شرکت تعاونی توسعه عمران تشکیل دهیم که مردم استان سهامدار این شرکت باشند تا معدن آلبلاغ به سمت اقتصاد مردمی برود و مردم استان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم فرآوری را در حوزه صنایع فلزی و غیرفلزی در استان ایجاد کنیم و منابع آن به استان برگردد تا به چرخه اقتصادی استان کمک کند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول