اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جهش ۷۷ درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از جهش ۷۷ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

جهش ۷۷ درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهروز قره بیگی صبح امروز در نشست با رئیس کل دادگستری استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهارداشت: در بهار امسال تراز تجارت در استان بوشهر از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است به گونه‌ای که ارزش صادرات با احتساب میعانات گازی استان با ۷۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دو میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار بوده است. 

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: به لحاظ حجمی نیز صادرات از گمرکات استان بوشهر ۶ میلیون ۴۷۱ هزار تن کالا بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را داشته است. 

وی اضافه کرد: بیشترین حجم صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات، پاکستان، هند، ترکیه، برزیل، آفریقای جنوبی، تایوان و قطر صورت پذیرفته است. 

قره بیگی گفت: همچنین در فصل بهار امسال، ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است. 

وی به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای وصولی دولت از طریق گمرکات استان بوشهر  اشاره کرد و گفت: همواره در کنار رعایت  قوانین و مقررات گمرکی سعی شده در چارچوب این قوانین حقوق مردم مرزدار و نجیب استان بوشهر نیز تضییع نشود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر سیاست کلان گمرک را حمایت از تولید در راستای تقویت صادرات عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، گمرک سعی دارد با اختصاص تسهیلات گوناگون از فعالان تولیدی و تجاری به ‌ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت کند.

وی در پایان از تعامل و همکاری  رئیس کل دادگستری و سایر مسئولین قضایی و بازرسی استان با گمرک در راستای تسهیل در فرآیندهای گمرکی و رفع موانع و تسریع در رسیدگی  به پرونده‌های متشکله تشکر و قدردانی کرد. 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: ایجاد روحیه همدلی و همکاری و تسهیل امور در حوزه تجارت استان قطعاً موجب تقویت اقتصاد، رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد شد. 

علی جمادی با تاکید براینکه در این مسیر تمامی نهادهای ذی ربط در تجارت باید بیشترین همکاری را با گمرک داشته باشند، خاطرنشان کرد: در همین راستا دادگستری خود را یار و یاور گمرک می‌داند و خود را موظف می‌داند در اموری که موجب تقویت اقتصاد و رونق تولید می‌شود مشارکت، همکاری و همیاری داشته باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول