فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در راستای معرفی جاذبههای تاریخی و طبیعی البرز و نیز به منظور آشنایی مسافران عبوری و با هدف تبدیل استان از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری بنرهای تبلیغاتی حاوی تصاویر آثار شاخص به نمایش در آمده است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز اظهار کرد: بر این اساس در مسیر رفت و برگشت اتوبان شهید همت حد فاصل تهرانکرج از ۶ بیلبورد تبلیغاتی با عنوان استان البرز؛ مقصد نوین گردشگری ایران رونمایی شد.
وی در ادامه با تأکید بر ظرفیتهای گردشگری البرز تصریح کرد: جاذبههای طبیعی طالقان، تپه ۹ هزار ساله ازبکی نظرآباد، کاروانسرای ینگیامام ساوجبلاغ، سوغات و صنایعدستی محور گردشگری چالوس، درختان کهنسال و ابنیه تاریخی در سایر شهرستانهای ششگانه استان، گویای پیشینه کهن ایران کوچک است.
محمدی همچنین با اشاره به نقش تبلیغات محیطی و لزوم گسترش آن در صنایع مختلف افزود: هر چند شیوع کرونا ضربه مهلکی بر صنعت گردشگری البرز وارد آورده اما سرمایهگذاران و فعالان این عرصه در حال گذار از بحران به وجود آمده هستند تا با اتخاذ تدابیر لازم به روزهای اوج گذشته برگردند.
این مقام مسؤول بیان کرد: بنابراین رشد چشمگیر صنعت تبلیغات متناسب با نیاز جوامع و اثرگذاری آن در عرصههای مختلف انکار ناپذیر بوده و معرفی آثار شاخص تاریخی و طبیعی البرز از این مستثنی نیست و یکی از راههای جذب گردشگر داخلی و خارجی به شمار میرود.