اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راهکار حفظ جان و مال مردم در بحران چیست؟

نماینده مجلس با اشاره به‌غفلت های انجام شده نسبت به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران گفت: هزینه کرد در این بخش می‌تواند از به خطر افتادن جان و مال مردم جلوگیری کند.

راهکار حفظ جان و مال مردم در بحران چیست؟

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه مدیریت بحران اظهارداشت: هزینه کرد در این بخش نه‌تنها می‌تواند از هزینه‌های چند برابری هنگام و پس از وقوع بحران بکاهد، بلکه می‌تواند از به خطر افتادن جان و مال مردم نیز جلوگیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ضروری است در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی بسیار بیش از مقدار فعلی هزینه شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متأسفانه بسته‌های مدیریتی در کشور ما نسبت به این موضوع مهم غافل هستند.

 فلاحی همچنین با اشاره به اینکه ارتباط سازمان‌های متولی حوزه مدیریت بحران در حوزه آموزش با مردم از طریق سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد این حوزه به شیوه‌ای بهتری انجام می‌شود، عنوان کرد: در این خصوص نباید از نقش سازمان شهرداری‌ها غفلت کرد. این امر نه در قالب یک بخشنامه یا بخشی از دستور کار یک سازمان بلکه به‌عنوان یک ساختار مهم و مستقل باید دیده شود تا بتوان به تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مدیریت بحران پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه کمبود پشتیبانی‌های مالی و قانونی سازمان‌های مردم‌نهاد را دلسرد می‌کند، عنوان کرد: بدون شک فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه مدیریت بحران باید اطمینان داشته باشند که فعالیت‌های آن‌ها اثربخش است و فعالیت آن‌ها صرفاً یک اسم نیست بلکه با پشتیبانی‌های قانونی و تعریف سازوکارهای مالی برای آن‌ها فراهم است.

  انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول