اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از زندگی زیر خط فقر تا کسب عنوان کارآفرین برتر کشوری

یک جوان روستایی با علاقه به هنر آرایشگری، توانسته از سطح صفر به ایجاد بزرگترین سالن مجهز آرایشگاه جنوب کشور برسد و به عنوان کارآفرین برتر کشوری نیز معرفی شود.

از زندگی زیر خط فقر تا کسب عنوان کارآفرین برتر کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اهل روستای آتشکده و ساکن فیروزآباد می باشد. کودکی سخت و پرمشقتی را پشت سر گذاشته، اصالتا از عشایر است که ساکن عشایر ییلاق قشقایی واقع در منطقه عشایرنشین دتوترک شده بودند.

فقر و مشکلات مالی از همان دوران رفیق و یار همراه حمزه کاظمی بود تا به قول خودش با زیر خط فقر بزرگ شود. البته در تاریخ بشر بسیارند کسانی که همت و عزم خود را جزم کرده و با همه کاستی ها و نداری ها، پله های موفقیت را در سطوح مختلف طی نموده اند.

همراه با پدر و مادر 9 نفر در یک خانه کوچک بودند با حداقل امکانات که روزگارشان را از طریق سر درختان فصلی می گذراندند و با وجودی که مدتها پیش از این عشایر بودند، هیچ دامی نداشته و به سختی امرار معاش آنها صورت می گرفته است.

مرسوم است که خانواده های عشایری، چه کوچ رو و چه ساکن حداقل تعدادی دام نظیر گاو و گوسفند داشته و با آن ها روزگار می گذرانند اما خانواده کاظمی از این نیز محروم بوده و با کمترین امکانات فرزندان خود را بزرگ کرده است.

قهرمان داستان ما که به نظر خاطرات خوب و شیرینی از دوران کودکی خود ندارد، پس از 60 سالگی پدر، به عنوان فرزند مددجو تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفت که این موضوع برایش اتفاقی مبارک بود.

حمزه کاظمی به آرایشگری علاقمند شد و پس از شاگردی و آموزش به طرق مختلف در مکان های مختلف، توانست در سال 1393 در این رشته هنری مقام اول کشور را کسب نماید و در ادامه به فکر راه اندازی آرایشگاه های تحت نظر خود افتاد تا بتواند از هنر خود روزی حلال در آورده همچنین تعدادی را نیز به کار گرفته و زمینه اشتغال برخی دیگر را نیز با آموزش فراهم آورد.

برای شروع مکانی مناسب را برای آرایشگاه یافت اما به دلیل هزینه بالای آنجا و نداشتن توان مالی لازم، منصرف شده بود تا اینکه کمیته امداد امام خمینی در بزنگاه دست وی را گرفت و با اعطای دو وام 15 میلیون تومانی، موجب راه اندازی کسب و کارش شد.

وی که علاوه بر مقام های مختلف آرایشگری، سابقه داوری مسابقات این رشته هنری را نیز دارد، مدرس و مربی آرایشگری موسسه آموزشی، گریمور تئاتر و سینما و چند دوره انتخاب به عنوان کارآفرین برتر کشوری را در کارنامه خود دارد، با لطف و عنایت خدا توانست کار خود را توسعه و گسترش دهد و سرانجام پس از 6 ماه مجموعه آرایشگاه و آموزشگاه وی با کمترین هزینه راه اندازی شد .

حمزه کاظمی در گفت و گو با خبرنگار فارس بیان کرد: به لطف خدا با همراهی و همکاری کمیته امداد و چند نفر از دوستان توانستم وام هایی را از کمیته امداد امام خمینی و بانک ها گرفته و تاکنون بیش از 700 نفر را با کمترین هزینه آموزش داده و روانه بازار کار کرده ایم.

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل ریز و درشت زیادی در این مسیر بر سر راهمان سبز می شد از مشکلات مالی گرفته تا عدم حمایت و بروکراسی اداری که لطف خدا و پشتکار شامل حالمان شد و توانستم پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی نمایم.

این کارآفرین موفق پیرامون موفقیت های خود در رشته هنری آرایشگری اظهار کرد: مدرس و مربی آرایشگری، گریمور سینما و تئاتر، انتخاب به عنوان کارآفرین برتر، دریافت تندیس نخبه از شبکه کارآفرینی، دریافت چندین لوح تقدیر و تندیس از کشورها و ارگانهای مختلف به عنوان کارآفرین برتر و دانشجوی کارشناسی ارشد از جمله افتخارات بنده می باشد.

وی که روزگاری آرزوی داشتن یک زندگی معمولی را داشته، هم اکنون دارای مجهزترین سالن آرایشگری در جنوب کشور می باشد و علاوه بر ریاست اتحادیه صنف آرایشگران فیروزآباد و میمند، نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزآباد نیز می باشد.

به گفته کاظمی پس از لطف خدا، کمک ها و حمایت های کمیته امداد امام خمینی در طی این مسیر گره گشا بوده و الان وی درخواست دارد تا حمایت ها و کمک ها ادامه دار باشد تا بتواند نیروهای بیشتری از مددجویان کمیته امداد را بکارگیری کرده و آموزش بدهد و تنها به شروع کار کفایت نکنند.

وی ضمن تشکر از خبرنگار خبرگزاری فارس از سایر رسانه ها درخواست کرد که بازتاب دهنده مشکلات کارآفرینان باشند تا بلکه مسئولان و متولیان توجه بیشتری به مسائل آنان داشته باشند.

در پایان باید گفت که امروز کشورمان به جوان هایی همچون حمزه کاظمی نیاز دارد تا بتواند با حداقل ها، کسب و کاری راه انداخته و سبب حرکت اقتصاد خمود کشور شوند و در مقابل مسئولان و متولیان نیز باید بیش از حد توان از آنان حمایت کرده و مشکلاتشان را که اغلب به سادگی قابل حل است، رفع و رجوع نمایند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول