اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما در سواحل خزر تا دو روز آینده/ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دما در سواحل خزر تا دو روز آینده/ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور

محمد اصغری معاون مرکز مدیریت راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌در دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک همچنین افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ در دو روز آینده در نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری با بیان اینکه در دور روز آینده دریای خزر و دریای عمان مواج خواهد بود،‌گفت: در این مدت دما در سواحل خزر به طور نسبی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه 13 تیر تا اواسط هفته در اغلب نقاط کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما را انتظار داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه 13 تیر در ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌رو فقط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران بیان کرد: آسمان پایتخت فردا صاف در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 28 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول