اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام جمعه سنندج بر ساماندهی کولبران تاکید کرد/ قاچاق سازمان‌یافته بزرگترین تهدید اقتصاد کشور است

امام جمعه سنندج با یادآوری آسیب‌هایی که متوجه کولبران و کشته‌شدن آنها در مناطق صعب‌العبور می‌شود، گفت: دولتمردان باید زودتر به این وضعیت پایان دهند و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه اشتغال جوانان را در مناطق مرزی کردستان فراهم کنند.

امام جمعه سنندج بر ساماندهی کولبران تاکید کرد/ قاچاق سازمان‌یافته بزرگترین تهدید اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: قاچاق از آسیب‌های بزرگی است که اقتصاد را به شدت تهدید می‌کند و موجب راکدشدن واحدهای تولیدی و بیکاری می‌شود.

ماموستا رستمی اضافه کرد: منظور از قاچاق کولبرانی نیستند که به خاطر نبود شغل مناسب مجبور هستند خطر را به جان بخرند و برای روزی خود و خانواده‌هایشان به سخت‌ترین کارها تن بدهند.

وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق سازمان‌یافته امری ضروری است، عنوان کرد: مقابله با قاچاق سازمان یافته و قاچاقچیانی که اقدام به ورود کالاهای ممنوعه می‌کنند، مانع از گسترش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

امام جمعه سنندج  اظهار کرد: متاسفانه هر ساله شاهد از بین رفتن تعدادی از جوانان کولبری هستیم که به دلیل ریزش بهمن، پرت شدن از کوه و حوادث دیگری از بین می‌روند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امنیت امروز ما حاصل تلاش و ایثار و از خودگذشتگی نیروهای امنیتی و به ویژه مرزبانان عزیز است، گفت: امیدواریم با ساماندهی کولبران توسط دولت دیگر شاهد مرگ هیچ جوان و داغدار شدن هیچ خانواده‌ای نباشیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که اشتغال پایدار برای جوانان ما در مرزها وجود نداشته باشد چاره‌ای جز کولبری ندارند و لذا از دولتمردان انتظار هست  هرچه زودتر به این وضعیت پایان دهند و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه اشتغال جوانان را در مناطق مرزی کردستان فراهم کنند.

وی با تسلیت جانباختگان حادثه شیمیایی سردشت و مریوان توسط رژیم بعث عراق، گفت: در سال 1366 دستی ناپاک و جنایت‌کار و دشمنان اسلام و انقلاب به دستور صدام مردم بی‌گناه سردشت و سه روستای قلعه‌جی، نی و نژمار شهرستان مریوان شیمیایی شدند ولی مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کردند.

امام جمعه سنندج به اهمیت توجه به جوانان از منظر رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان به عنوان موتور محرکه کشور و سرمایه برای عمران و آبادانی ایران اسلامی نام برده‌اند.

ماموستا رستمی در ادامه به مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از اعتیاد هم گریزی زد و گفت: اعتیاد متاسفانه زندگی فردی و اجتماعی مردم را به شدت تهدید می‌کند و موجب از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و بشری می‌شود.

به گفته وی، انسانی که به دام اعتیاد گرفتار می‌شود برای خود و دیگران موجب گرفتاری می‌شود و زندگی فردی و اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد.

امام جمعه سنندج  با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در برابر اعتیاد در کشور ما به صورت گسترده‌ای انجام می‌شود، گفت: در این حوزه نیاز به اراده ملی و اجتماعی است همه باید در حد توان و قدرت به مقابله با این معضل بزرگ بپردازند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم در مورد مباحث حرام در آیات متعدد مباحثی را بیان و به انسان‌ها فرمان می‌دهد که از انجام این اعمال که حرکت در مسیر شیطان است دوری کنند.

 وی از اسلام به عنوان دین نجات‌بخش نام برد و گفت: حرکت در مسیر دستورات دین اسلام موجب سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول