اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزرای خارجه ازبکستان و آمریکا آخرین وضعیت افغانستان را بررسی کردند

وزرای امور خارجه آمریکا و ازبکستان در «واشنگتن» دیدار و آخرین وضعیت افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

وزرای خارجه ازبکستان و آمریکا آخرین وضعیت افغانستان را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آنتونی بلینکین» و «عبدالعزیز کامل اف» وزرای امور خارجه آمریکا و ازبکستان در «واشنگتن» دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و اوضاع افغانستان گفت‌وگو کردند.

بنابر اطلاعیه بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در ابتدای این دیدار گفت: آمریکا و ازبکستان دارای منافع مشترک جدی در زمینه های امنیت منطقه ای و به ویژه منافع مربوط به افغانستان می باشند.

وی ادامه داد: ازبکستان در امر به هم نزدیک کردن کشورهای منطقه در زمینه‌های اقتصاد و زیرساخت ها نقش پیشگامی دارد که ما در ردیف موضوعات دوجانبه به این مسائل نیز خواهیم پرداخت.

کامل اف نیز در رابطه با این دیدار اظهار داشت: ما قصد داریم در مورد وضعیت و آینده روابط خود تبادل نظر کنیم. ما به امنیت آسیای مرکزی توجه جدی قائلیم. در جهان و منطقه تغییرات زیادی صورت گرفته است. البته ما در مورد اوضاع افغانستان نیز تبادل نظر خواهیم کرد.

در اطلاعیه دیگر بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر نتایج این نشست آمده است: بلینکن با بیان اینکه امسال دو کشور سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن می گیرند، بر تمایل آمریکا نسبت به تعمیق مشارکت استراتژیک با ازبکستان تاکید کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که کشورش آماده است در امر ادامه اصلاحات و از جمله در تقویت حوزه حقوق بشر و دموکراسی به ازبکستان کمک کند.

همچنین در این دیدار در موضوع همکاری های آمریکا با پنج کشور آسیای مرکزی مذاکراتی انجام شده است.

بلینکن به خاطر «حمایت های مداوم از حل و فصل صلح آمیز عادلانه و پایدار در افغانستان» از ازبکستان تشکر کرده و تلاش های «تاشکند» برای «تعاملات نزدیک سیاسی و اقتصادی» با «کابل» را قابل تمجید توصیف کرده است.

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول