اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع آمریکا: حملات اخیر طالبان نگران‌کننده است

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای افغان خود افزایش سطح خشونت از سوی طالبان را نگران کننده دانست و بر اهمیت استفاده از فرصت مذاکرات و گفتگو های صلح برای دست یافتن به صلح دایمی در افغانستان تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا: حملات اخیر طالبان نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ژنرال «بسم الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان شب گذشته (پنجشنبه) با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود پیرامون همکاری های نظامی و راهبردی میان افغانستان و آمریکا طی یک تماس تلفنی رایزنی کردند.

آستین در این تماس تلفنی، ضمن تقدیر از نقش فعال و برجسته نیروهای دفاعی و امنیتی افغان را در سرکوب تروریست‌ها گفت: واشنگتن متعهد به همکاری طولانی مدت با نیروهای دفاعی و امنیتی افغان در تامین مالی، تجهیز و آموزش هستیم و تعهد ما بر مشارکت پایدار با حکومت و مردم افغانستان است.

وزیر دفاع آمریکا افزایش سطح خشونت از سوی طالبان را نگران کننده دانست و بر اهمیت استفاده از فرصت مذاکرات و گفتگو های صلح برای دست یافتن به صلح دایمی در افغانستان تاکید کرد.

محمدی نیز از همکاری های آمریکا با مردم و حکومت افغانستان و در اختیار قرار دادن هواپیماهای جدید برای نیروهای هوایی ارتش افغانستان قدردانی کرد و  و بر تداوم همکاری های هدفمند دو‌ کشور در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید ورزید.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی از رسانه‌های آمریکایی از خروج کامل نیروهای این کشور از پایگاه هوایی بگرام خبر دادند. 

در این راستا، خبرنگار فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد، همه نیروهای این کشور از پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال پایتخت افغانستان خارج شدند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول