اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۲ هزار و 887 نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۲ هزار و 887 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 84 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۲ هزار و 887 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۶۶۶ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۱۲۴ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۳ هزار و ۲۲۱ مورد بوده است که ۷۸ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۲ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۲۷ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۶ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

ظرفیت تزریق واکسن در زنجان بین 10 تا 30هزار دوز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: دغدغه و نگرانی ما تاثیری که ویروس کرونا بر زندگی، رفتار و کسب و کار مردم دارد و نیز تاثیرات روانی که ایجاد می‌کند، است و در صورت اجبار به خاطر سلامت مردم حتما اقدامات لازم در کنترل و پیشگیری از ویروس دلتا  انجام خواهد گرفت. 
 
پرویز قزلباش در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: در حال حاضر اولویت واکسیناسیون برای تزریق دز دوم است، حدود ۷۰ درصد افرادی که دز اول را دریافت کرده بودند دز دوم را دریافت کرده‌اند و خوشبختانه تزریق دز دوم  آغاز شده و به همین روال با واکسن‌های تولید داخل و وارداتی بتوانیم دز دوم افراد بالای ۷۰ سال و افراد جامانده، با اعلام پیامکی و بر اساس برنامه به تدریج تزریق انجام خواهد شد. 

قزلباش ادامه داد: در استان زنجان با زیر ساخت‌های فراهم شده، ظرفیت تزریق روزانه بین ۱۰ هزار تا ۳۰ هزار دز واکسن وجود دارد‌.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول