اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

70 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر تحصیلات زیر دیپلم دارند

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه کاشان با بیان این که 70 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زیر دیپلم هستند، گفت: خسارت و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از مواد مخدر به کشور را 167 هزار میلیارد تومان در سال بوده است.

70 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر تحصیلات زیر دیپلم دارند

مهدی دلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان این که احتمال مصرف مواد، در نوجوانانی که در خانواده آنان درگیری و جر و بحث وجود دارد ۲.۲ بیش از سایر نوجوانان است، اظهار کرد: طبق آمار رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، تعداد مصرف‌کنندگان مستمر مواد در کشور در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه کاشان با بیان این که، تعداد مصرف‌کنندگان غیرمستمر مواد در همین فاصله سنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است، افزود: بیش از ۷۰ درصد مصرف‌کنندگان مواد را دارای تحصیلات زیردیپلم هستند که میزان شیوع مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در بانوان ۱۵ تا ۶۴ سال ۶ دهم درصد از کل جمعیت بانوان است.

وی با بیان این که فوت ناشی از مصرف مواد در سال ۱۳۹۸، تعداد ۴ هزار و ۴۷۲ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: خسارت و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از مواد مخدر به کشور را ۱۶۷ هزار میلیارد تومان در سال بوده است.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه کاشان با اشاره به این که غربالگری اولیه مواد، الکل و دخانیات در گروه سنی ۶۰-۱۵ را در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۲۶۰ هزار و ۵۴۷ مورد عنوان کرد و ادامه داد: ۳ هزار و ۷۰۹ مورد معتاد به مواد مخدر به کارشناس سلامت روان جهت درمان‌های شناختی، رفتاری و پیگیری و مراقبت و آموزش ۲۸ هزار و ۲۱۳ نوجوان سالم و برگزاری ۵۰ هزار و ۵۷۷ مورد آموزش در خصوص مهارت‌های فرزند پروری و ۷۶ هزار و ۴۶۴ مورد آموزش در خصوص مهارت‌های زندگی را از جمله اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه در راستای پیشگیری از مصرف مواد عنوان کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول