اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

احیای واحدهای تولیدی راکد، اولویت سازمان صمت فارس

رئیس سازمان صمت فارس همزمان با روز صنعت و معدن ضمن تبریک این روز به صنعتگران و تولیدکنندگان استان فارس از احیای تعداد زیادی از واحدهای تولیدی طی یک سال گذشته خبر داد.

احیای واحدهای تولیدی راکد، اولویت سازمان صمت فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رونق تولید، رفع موانع تولید و تقویت بنگاه‌های اقتصادی چند سالی می‌شود محوریت سخنان مقام معظم رهبری است، محورهایی که با هدف تقویت بنیه داخل کشور و خوداتکایی داخلی و کاهش وابستگی به واردات در همه زمینه‌هاست.

تحریم‌های اعمال شده علیه ایران طی سال‌های اخیر مشکلات بسیاری را برای کشورمان ایجاد کرد تا آنجا که واحدهای  تولیدی بسیاری تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند، اما برخی نیز در هیاهوی همین مشکلات ایستادند و اجازه ندادند کمر تولید خم شود.

روز صنعت و معدن فرصتی مغتنم برای خداقوتی جانانه به قشر تولیدکننده است، تا با استقرار دولت جدید و تحولاتی که همه مردم به آن امیدوارند شرایط بهتری را تجربه کنند.

در این راستا گفتگویی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس درباره اقدامات انجام شده در راستای رفع موانع تولید انجام شد.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه چند محور اساسی در بحث رونق تولید طی سال گذشته دنبال شد، اظهار داشت: بر اساس نامگذاری سال به‌نام جهش تولید، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شیراز راه‌اندازی و با دعوت از وزیر صمت، مشکل واحدهای تولیدی استان بررسی شد.

وی ضمن تقدیر، تشکر و تبریک به صنعت‌گران استان که در اوج تحریم‌ها چرخه تولید را نگه داشتند، ادامه داد: برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید به صورت هفتگی و بدون وقفه جهت بررسی مشکلات و راه‌اندازی مرکز فوریت‌های رفع مشکل واحدهای صنعتی در دستور کار است. 

ایزدی ادامه داد: استان فارس در این حوزه جزء استان‌های پیشرو بوده ومشکل بسیاری از واحدها را برطرف کرده است که برای نمونه می‌توان به کارخانه شیراز پوپلین و الکل فسا اشاره کرد.

استفاده از ظرفیت تسهیلات رونق تولید و تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش سرمایه در گردش از جمله مواردی بود که رئیس سازمان صمت فارس به ان اشاره کرد.

وی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هزار میلیارد طرح کوچک و بزرگ در استان راه‌اندازی شد و اشتغال خوبی را ایجاد کرد که نمونه آن کارخانه ذوب آهن پاسارگاد، آلومینیوم جنوب و ... است.

ایزدی تاکید کرد: این واحدها جزء واحدهای بزرگ و مادر هستند که واحدهای پایین دستی بسیاری را نیز ایجاد کرده است.

ارتباط موثر با بخش خصوصی در جهت صدور جوازهای صنعتی برای سرعت بخشی به کار، همکاری با خانه صنعت و معدن، استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین و همچنین مدیریت ریاست دادگستری فارس و امضای تفاهم‌نامه جهت انجام بهتر امور و رفع مشکل واحدهای صنعتی از دیگر مواردی بود که ایزدی به آن اشاره کرد و گفت: گرچه به دلیل تحریم ها با ورود مواد اولیه به مشکلاتی برخوردیم اما این همراهی ها و همدلی‌ها سبب شد واحدهای تعطیل احیا شده و واحدهای مشکل‌دار نیز مشکلاتشان حل شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول