اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مساعدت ۶ میلیاردی به هیأت‌های ورزشی/ هیأت اسکواش بی‌نصیب از اعتبارات!

در سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی ۶۰ میلیارد ریال به هیأت‌های ورزشی کمک کرده که ثلث آن به هیأت‌ همگانی و ورزش روستایی و بومی محلی تعلق گرفته است.

مساعدت ۶ میلیاردی به هیأت‌های ورزشی/ هیأت اسکواش بی‌نصیب از اعتبارات!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، از شیوع ویروس منحوس کرونا قریب‌ بر ۱۶ ماه می‌گذرد و این مهمان ناخوانده خیلی از فعالیت‌های اجتماعی و تربیت‌ بدنی را تحت‌ تأثیر قرار داده و به کما برده است.

اگر چه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبتنی بر دستورالعمل‌های مقطعی ستاد ملی کرونا هرازگاهی بهانه‌‌ای به‌دست متولیان و مسئولان هیأت‌های ورزشی می‌دهد و کلاه شرعی بر بی‌برنامگی، کم‌کاری و کم‌تحرکی این حوزه می‌گذارد ولی تزریق اعتبارات فدراسیونی و اداره‌کل ورزش و جوانان به هیأت‌های ورزشی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ همچون گذشته روال عادی خود را طی کرده و به حساب هیأت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی و شهرستان‌های استان واریز شده است.

بررسی‌های به‌عمل آمده نشان از آن دارد که حمایت‌های مالی و ریالی دستگاه‌های بالادستی از هیأت‌های ورزشی خیلی نقشی در فعالیت‌های سال ۹۹ و سه ماهه نخست امسال نداشته و به استناد برخی از گزارشات مالی مجامع سالانه‌ طی ماه‌های گذشته علی‌رغم نداشتن برنامه‌های ورزشی مشهود این اعتبارات ملی و استانی هزینه نموده و چه بسا بدهکاری نیز برای هیأت‌ها به ارمغان آورده‌اند.

اگر چه ارقام متغنی از مساعدت‌های مالی و ریالی فدراسیون‌های ورزشی به هیأت‌های استان خراسان‌جنوبی در دست نیست ولی برحسب گزارشات دریافتی از اداره‌کل ورزش و جوانان در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه ۹۹ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ حدود ۶۰ میلیارد ریال به حساب ۴۷ هیأت استانی و اقماری شهرستاتی واریز شده است.

هیأت اسکواش خراسان‌جنوبی طی سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) هیچ‌گونه دریافت ریالی از اداره‌کل ورزش و جوانان نداشته و بایستی دلیل عدم جذب اعتبار این هیأت مشخص شود و ظلمی که بر زیر مجموعه و ورزشکاران مستعد اسکواش‌بازان شده موشکافی گردد.

از آنجایی که بارها مسئولان ورزشی خراسان‌جنوبی اظهار داشته‌اند قریب‌ بر ثلث اعتبارات ملی و استانی در اختیار ورزش‌های همگانی و روستایی است اما در عمل خیلی تحرکات میدانی در هیأت‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در سطح روستاها و مناطق عشایری مشهود نیست؟

در سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) اداره‌کل ورزش و جوانان مبلغ ۵ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال را به حساب هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال به استثنای یک میلیارد ریال اعتبار «طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی» واریز کرده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال مالی ۱۳۹۹ اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی همچنین مساعدت‌های مالی در وجه هیأت‌های شهرستانی زیرمجموعه دو ورزش‌های همگانی و ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی  استان واریز کرده که خبرگزاری فارس از کم و کیف آن بی‌خبر است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول