اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای بیش از 30 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: قریب به 30 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان فعال و در حال اجرا است که هرکدام از این پروژه‌ها نسبت به درآمد بقعه و از محل مشارکت مردمی، اجرای نیات واقفین و همت خیران پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند.

اجرای بیش از 30 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: قریب به 30 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان فعال و در حال اجرا است که هرکدام از این پروژه‌ها نسبت به درآمد بقعه و از محل مشارکت مردمی، اجرای نیات واقفین و همت خیران نیک‌اندیش پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد پروژه‌های عمرانی فعال، 12 پروژه در شهرستان لردگان، 4 پروژه در شهرستان بروجن، بیش از 6 پروژه در شهرستان شهرکرد و 6 پروژه در شهرستان فارسان در حال ساخت و ساز، بازسازی و تعمیر است و دیگر پروژه‌ها نیز بصورت مرمت در حال اجرا هستند.

امیری با بیان اینکه شاخص‌ترین پروژه در حال اجرا ساخت صحن و تربت خانه امامزاده حمزه علی است، تصریح کرد: این پروژه عمرانی دارای بیش از یک هزار و 500 متر زیربنا بوده که برای احداث آن در یک سال گذشته 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: دیگر پروژه‌های فعال در بقاع متبرکه استان شامل احداث شبستان و آشپزخانه عمومی، سرویس بهداشتی، وضوخانه و آبخوری، کاشیکاری، گچکاری و نماکاری، ایزوگام، حصارکشی و ساخت ضریح  و آئینه‌کاری تربت خانه‌هاست. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: ساخت ساختمان اداری و فرهنگی و ساخت زائرسرا نیز بخشی از پروژه‌های در دست اجرا در بقاع متبرکه است که به همت هیات امنا و خیرین در دست اقدام می‌باشند که بخاطر کرونا و بسته بودن بقاع متبرکه و نبود منابع مالی در بقاع متبرکه و افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی، روند بعضی از پروژها به کندی پیش می‌رود. 

یادآوری می‌شود، چهارمحال و بختیاری دارای 101 بقعه متبرکه می‌باشد که شهرستان لردگان با 43 بقعه بیشترین بقاع متبرکه را در خود جای داده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول