به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در ادامه گزارش منتشر شده با عنوان «رفتار نامناسب بیمارستان امام (ره) شهر ایلام با یک جانباز+فیلم» جانشین دادستان ایلام و نماینده بازرسی کل استان از طریق خبرگزاری فارس اطلاعیهای از اهمال کاری در این رابطه دریافت و از بیمارستان امام (ره) شهر ایلام بازدید کردند و چگونگی موضوع را از نزدیک جویا شدند.
موضوع از آنجا شروع شد که یکی از شهروندان ایلامی با ارسال کلیپی به خبرگزاری فارس خواستار رسیدگی به وضعیت بد جانبازی شده بود که از بیمارستان امام درخواست ویلچر داشت اما با پاسخ منفی پرستاران و پرسنل بیمارستان مواجه شد.
طی بازدید به عمل آمده مشخص شد ویلچرها در انباری نگهداری و قفل شده بودند و امکان دسترسی پرستاران به ویلچر وجود نداشته به همین دلیل نمیتوانستند به بیمار خدمات دهی دهند که از سوی متولیان امر تذکر داده شد.
بازدید از بیمارستان به صورت سرزده توسط دادستانی و نماینده بازرسی
اصلانی مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: پس از اطلاع از موضوع، نماینده بازرسی کل در معیت جانشین دادستان از بیمارستان، بخش اورژانس، پذیرش، ترخیص و ام آر ای به صورت سر زده بازدید به عمل آوردند.
وی افزود: از راه رویی که جانباز در آنجا افتاده بود، بازدید شد و محرز شد طبق عکس موجود، ویلچرها در انباری نگهداری و قفل شده و امکان دسترسی پرستاران به ویلچر وجود نداشته است.
بازرس کل استان ایلام گفت: در این خصوص تذکر جدی به مدیر، حراست، مترون و مسوول بخش بیمارستان داده شد تا ضمن چاره اندیشی و اتخاذ تدابیر لازم از تکرار این موارد پیشگیری شود و همچنین موارد دیگری از جمله کمبود پزشک متخصص، قطعی ارتباط اینترنت و سرگردانی بیماران جهت پذیرش و ترخیص به دلیل عدم حضور ناظرین بیمارستانی بیمههای پایه احصا و صورت پیگیری رفع نواقص و ایرادات مذکور تاکید شده است.
وی افزود: به تناسب وظایف قانونی مدیران و کارکنان، با استناد به بخشنامه ریاست قوه قضائیه درخصوص برخورد قانونی با ترک فعلها، علاوه بر تذکر به مدیران و مسوولان ذیربط بیمارستانی، به مدیران ذیربط در ادارات تأمین اجتماعی و بیمه سلامت تلفنی، ضرورت توجه به حضور ناظرین بیمارستانی بیمههای پایه تأکید شد.
اصلانی ادامه داد: از طریق تنظیم صورتجلسه و پیگیری ارسال مکاتبه تذکری یا هشدار نظارتی توسط بازرسی کل استان، برای انجام اقدامات قانونی و پیگیری رفع نواقص و اعلام نتیجه توسط دستگاههای مسوول اقدام خواهد شد و در صورت عدم پیگیری توسط مدیران مربوطه، موضوع به تناسب از طریق هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری یا دادستانی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
مسوولین بیمارستان بایستی نسبت به خدمت دهی به بیماران کوتاهی نکنند و برای بهبود سطح کیفیت خدمات تدابیر لازم نیز اندیشیده شود.
انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/س