اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

استکبار جهانی به دنبال تضییع حق و حقوق ملت‌ها است/ جهانیان از خواب بیدار شوند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استکبار جهانی با نفاق پیچیده، حق و حقوق ملت‌ها را ضایع می‌کند، گفت: نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی یک پیام به مسئولان داخل دارد بیدار شوید و تا کی می‌خواهید مشکلات را با کشورهای که دشمنی کرده‌اند حل کنید.

استکبار جهانی به دنبال تضییع حق و حقوق ملت‌ها است/ جهانیان از خواب بیدار شوند

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت شهدای کربلای ایران که مظلومه به شهادت رسیدند و در رأس آن‌ها شهید دکتر بهشتی، اظهار داشت: از ششم تا ۱۲ تیرماه تحت عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی مطرح شده که به طور قطع این نامگذاری ادله‌ای داشته و باید روی این مسئله مهم کار شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که نام از حقوق بشر می‌زنیم باید ابتدا حقوق را تعریف کنیم، بیان داشت: در لسان بزرگان حق اینگونه تعریف شده که آنچه حق افراد بوده حقشان را بدهیم یا در جایی دیگر آمده هر چیزی در جای خود قرار گیرد معنای حق می‌دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: در مباحث مسئولیت‌ها در راستای انتخابات که مردم حق رأی دادن دارند، مردم هنگامی که انتخابی می‌کنند وظیفه شرعی دارند و نظام اسلامی به مردم این حق را می‌دهد تا رأی داده و در انتخابات مختلف حضور و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند و این موضوع ریشه قرآنی دارد.

حقوق بشر آمریکایی فلسطینی‌ها را تروریسم می‌داند

نوفرستی ادامه داد: همانطور که وظیفه و تکلیف برای حضور در انتخابات وجود دارد باید بررسی کنیم چه فردی لیاقت داشته که این امانت را به جایگاه آن برساند و این تکلیف را نیز داریم.

وی با مطرح کردن این پرسش که وقتی حقوق بشر را در سطح بین‌الملل مطرح می‌کنیم آیا با این تعریف‌ها بوده یعنی اعطای دادن حق هر کسی به همانگونه که وجود دارد آیا نه اینکه بعد از جنگ جهانی دوم سازمان ملل که شکل گرفته متأسفانه براساس منافع برخی از کشورها به‌ویژه استکبار جهانی حق تعریف می‌شود، اضافه کرد: هر کشور می‌تواند برای پیشرفت کشور خود برنامه‌ریزی کند و ایران اسلامی، انقلابی کرده و می‌خواهد برای مسائلش تصمیم‌گری و اهداف خود را دنبال نماید پس چرا مستکبران حاضر به تحمل نبوده و آیا این مطابق با حقوق بشر است.

 

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی مردم فلسطین را که از حق خود دفاع می‌کنند، تروریسم می‌داند، تصریح کرد: آنچه امروز در لبنان، سوریه، یمن و افغاستان و دیگر کشورهای مسلمان اتفاق می‌افتد و آمریکایی‌ها با کمال پرروی در سرزمین‌های مسلمان با بهانه‌های مختلف از جمله ایجاد امنیت که خود سراسر زد امنیت هستند وارد شده و حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند.

از خواب خرگوشی بیدار شوید!

نوفرستی با بیان اینکه نامگذاری این هفته به نام حقوق بشر آمریکایی خود پیام دارد، عنوان کرد: سال‌ها بوده کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند به تروریسم پناه می‌دهند و تمام کسانی که مخالف نظام اسلامی هستند با پشتوانه آمریکا و کشورهای غربی با عنوان حقوق بشر کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امنیت پرواز که در هر کشوری یک حق طبیعی بوده ولی متأسفانه هواپیماها را می‌زنند و به این موضوع افتخار می‌کنند، گفت: در دوران دفاع مقدس اکثر کشورهای جهان یا سکوت کردند و یا به شکل‌های مختلف از عراق حمایت کردند و این‌ها همه ضد حقوق بشر بوده و وقتی رهبری این عنوان را می‌گذارند این پیام را برای جهانیان دارد که از خواب خرگوشی خود بیدار شوید چون استکبار جهانی با نفاق پیچیده حق و حقوق شما را ضایع می‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر انسانی حق امنیت، حیات، استفاده از طبیعت و زندگی عادی را دارد که باید همه از نعمت‌هایی که خدا به انسان‌ها داده استفاده کنند پس چرا عده‌ای در جهان با سلطه‌ای که دارند و با مکیدن خود مظلومان و دزیدن سرمایه‌های دیگر کشورها حق و حقوق آن‌ها را پایمال می‌کنند.

فراهم شدن زمینه‌های بیداری اسلامی

نوفرستی با بیان اینکه خوشبختانه زمینه‌های بیداری اسلامی فراهم شده و تشکیل جبهه مقاومت در منطقه در این راستا مؤثر بوده است، اضافه کرد: همچنین امامین انقلاب روز قدس که عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده را بنا نهادند که امروز تبدیل به جبهه مقاومت شده، جبهه‌ای که در مقابل استکبار جهانی به میدان آمده و خود را در تمام زمینه‌ها تجهیز می‌کند.

وی ادامه داد: نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی یک پیام به مسئولان داخل دارد که بعد از چهل و دو سال بیدار شده و تا کی می‌خواهیم مشکلات را با کشورهای که دشمنی کرده‌اند و هر جنایتی را در مقابل انقلاب اسلامی انجام داده‌اند حل نماییم و جای تعجب بوده که هنوز برخی دل به آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی داده و با آن‌ها به مذاکره می‌نشینند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: کشور ایران در مذاکرات صورت گرفته به تعهدات خود عمل کرد ولی آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند و این جفا کردن به مردم، نظام، انقلاب و شهدا بوده که هنوز تصور کنیم با کدخدا راحت‌تر می‌توانیم مشکلات را حل کنیم در حالی که در منطق اسلام داریم که نباید هر گز زمینه سلطه کفار را در مقابل مسلمانان ایجاد کنیم.

 

 

جلوگیری از رشد و تعالی کشورها

نوفرستی افزود: آنچه در تعریف حق در بین بشر می‌شود و به‌عنوان فطرت آن را می‌طلبیم این بوده که کسانی که ادعای حقوق بشر دارند باید با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه فرصت‌های استفاده از این ظرفیت‌ها را فراهم کنند ولی هر توطئه‌ای را در مورد هر کشوری برای جلوگیری رشد و تعالی کشورها به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: امیدواریم تمام مردم جهان به‌ویژه مسئولان کشورهای مسلمان و ویژه کشورمان به رشد و بلوغ سیاسی برسند که کشورهای اروپایی هرگز پایبند حقوق بشری که مطرح می‌سازند، نیستند.

 

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: آنچه که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دنبال می‌کنند جز جنایت و حق مسلم مردم نیست بلکه حق را برای خود تعریف و می‌خواهند خود را آقای جهان معرفی نموده و همه جهان نابود تا جایگاه خود را حفظ کنند.

نوفرستی به دیدگاهی که در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی برای ایران وجود دارد اشاره و بیان داشت: برخی‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند که ایران می‌خواهد مرزهای خود را ببندد و با جهان ارتباط نداشته باشد که اینگونه نبوده و از طرف دیگر ایران می‌خواهد به جوانان خود میدان بدهد.

وزارت خارجه فقط مختص حوزه سیاسی نیست

وی افزود: اعتقاد داریم وقتی وزارت امور خارجه در کشورها فقط مربوط به حوزه امور سیاسی نبوده بلکه می‌تواند در حوزه مسائل اقتصادی نیز بستری را فراهم که با جهان بتوانیم در ارتباط باشیم اما وابسته کردن کشور به‌ویژه از منظر اقتصادی که کشورمان را تحریم کند که هر موقع بخواهند به ما فشار وارد کنند درست نبوده و با آن مخالف هستیم لذا با توجه به اینکه در این عرصه‌ها مبنایی که در قانون اساسی و نگاه توحیدی ما بوده ارتباط با دیگر کشورها بوده ولی نه یک نگاه وابسته که هر موقع بخواهند برای کشورمان مشکل ایجاد کنند و باید استقلال در مباحث اقتصادی و تکیه بر نیروی جوان توانمند و نگاه به تولید داخل داشته باشیم همجنان که رهبری به آن تأکید دارند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با جهان قهر نمی‌کنیم اما اقتصاد خود را وابسته به اتاق مذاکرات نیز نمی‌دانیم، یادآور شد: تکیه بر زیرساخت‌هایی که در طول ۴۲ ساله به وجود آمده، میدان دادن به جوانان و پشتیبانی از مراکز تولید مسئله مسلم برای توسعه بوده و اگر بتوانیم فشارهای استکبار جهانی را کم کنیم باید به این موضوعات توجه کنیم.

نوفرستی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت خارجه با نگاه انقلابی و ولایی و احساس تکلیف و مسئولیت نسبت به سخنان رهبری می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول