اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عمل به یک دستورالعمل شرط موفقیت دولت آیت‌الله رئیسی

مدرس دانشگاه و فعال سیاسی گفت: شاید بعد از انقلاب اسلامی این اولین دولتی باشد که مردم و رهبری نظام از آن توقع عمل صددرصدی در راستای نیل به تمام اهداف انقلاب اسلامی دارند و از طرفی ممکن است این آخرین فرصت انقلابیون در دفاع از انقلاب و خدمت به مردم باشد.

عمل به یک دستورالعمل شرط موفقیت دولت آیت‌الله رئیسی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ میر محمدصادق قائمی مدرس دانشگاه طی یادداشتی در خصوص تشکیل دولت آینده، بایدها و نبایدها چنین آورده است: پس از مشخص شدن وضعیت دولت آتی جمهوری اسلامی ایران با پیروزی جناب آقای دکتر رئیسی، توقع است که دولتی متناسب با وضعیت موجود و همچنین آرمان های انقلاب اسلامی تشکیل گردد.

شاید بعد از انقلاب اسلامی این اولین دولتی باشد که مردم و رهبری نظام از آن توقع عمل صددرصدی در راستای نیل به تمام اهداف انقلاب اسلامی دارند و از طرفی ممکن است این آخرین فرصت انقلابیون در دفاع از انقلاب و خدمت به مردم باشد.

بنابراین بسته شدن مجموعه این دولت، مطابق اصول انقلابی گری بسیار اهمیت دارد. دولتی با برنامه، جهادی و همراه با خدمت عاری از فساد و اشرافی گری مورد انتظار همگان است.

در خصوص اهمیت موارد فوق نکات ذیل را متذکر می شوم.

١.مهمترین بخش تشکیل دولت پیش رو عمل بر اساس مبانی است. اگر مبانی کار مشخص باشد، انحراف از مبانی تحت هر شرایطی رخ نداده، می توان ادعا کرد که دولت در مسیر رسیدن به اهداف ترسیمی حرکت خواهد کرد و لاغیر.

به نظر می رسد با توجه به مجموعه شرایط داخلی و خارجی بهترین مبانی،  بیانیه گام دوم انقلاب است که توسط مقام معظم رهبری تدوین و به عنوان منشور حرکت انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفت. 

در این بیانیه  مقام‌ معظم رهبری با دوراندیشی همیشگی و اثبات شده خویش راه مورد نیاز جمهوری اسلامی، مسئولین و آحاد ملت را مشخص نمودند به طوریکه هر کس بخواهد در مسیر انقلاب ناب حرکت نماید می‌بایست این مسیر را انتخاب نموده تا منحرف نگشته، در صراط حرکت کند.

بنابراین جناب آقای دکتر رئیسی و مجموعه ی مشاورانش باید این بیانیه و مفاد آن را سرلوحه کار خورد قرار دهند.

نکته مهم دیگری که لازم است متذکر شوم اگر دولت آتی بخواهد بر مشکلات موجود فائق آمده و با سرعت به سمت پیشرفت حرکت نماید می بایست چند کار را مطابق مفاد بیانیه انجام دهد.

اول آنکه دولت به معنای واقعی کلمه، مردمی تشکیل دهد و از سهم خواهی ها، مدیران تجربه بد پس داده و انقلابیون اشرافی به جد پرهیز نماید که صلاح دولت در رعایت این موارد می باشد.

دوم آنکه حتما در بخشی از لایه اول دولت و در تمام لایه های دیگر بدون استثناء از نیروهای جوان، متعهد و متخصص استفاده نماید. تجربه نشان داده هر جا کار به جوانان با انگیزه، متعهد و متخصص، سپرده شده است از عهده کار برآمده و بار را به سر منزل مقصود رسانده است.

سوم آنکه به نظر می رسد بهترین افراد جهادی و متعهد کسانی هستند که تاکنون در مشکلات مختلف کشور اعم از طبیعی و غیر طبیعی در کف میدان بوده و به درد مردم رسیده اند.

گروه‌های عظیم جهادی در سراسر کشور می تواند منبع خوبی برای گزینش جوانان متعهد و متخصص برای دولت آتی باشند که آزمایش خود را پس داده و از طرفی با درد مردم به خوبی آشنا هستند.

بخش مهم مدیران میانی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران استانی را از میان این گروه ها انتخاب کنید که به ثواب و صلاح نزدیکتر است. 

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول