اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حمایت آستان قدس از شرکت‌های دانش‌بنیان امیدآفرین است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان، از طرح‌ها و اقدامات آستان قدس رضوی برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان تقدیر کرد و این حمایت‌ها را امیدآفرین دانست.

حمایت آستان قدس از شرکت‌های دانش‌بنیان امیدآفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، رضا قنبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان آستان قدس رضوی اظهار کرد: اعتماد روزافزونی که امروزه نسبت به توان، دانش و تلاش جوانان کشور ایجادشده، بسیار ارزشمند است و زمانی که نهادها و مجموعه‌های بزرگ کشور نیز سبک و مدل کار خود را بر پایه این توان دانشی منطبق می‌کنند، ارزش این امر دوچندان می‌‌شود و می‌توان با تقویت همکاری‌های مشترک، زمان دست‌یابی به اهداف مدنظر را تسریع کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات آستان قدس رضوی در این حوزه افزود: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان آستان قدس رضوی نشان‌دهنده دو هدف‌گذاری این مجموعه بزرگ موقوفاتی بود، نخست اینکه ثابت کرد آستان قدس رضوی قصد تصدی‌گری ندارد و هدفش را حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است، ضمن آن‌که در عمل نیز حداکثر سهام شرکت‌های مشترک متعلق به کارآفرین است تا نقش آن‌ها پررنگ بر باشد.

وی ادامه داد: دومین هدف‌گذاری مشاهده‌شده این است که آستان قدس رضوی تلاش کرده است به حوزه‌هایی ورود و در آن سرمایه‌گذاری کند که سایر فعالان اقتصادی به هر دلیل ازجمله ریسک بالا، به آن ورود نمی‌کنند و فعالان این حوزه‌ها نیازمند پشتیبانی و حمایت مجموعه‌های توانمندی همچون آستان قدس رضوی هستند.

قنبری به این نکته نیز اشاره کرد که نیمی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه آستان قدس رضوی، عضو پارک علم و فناوری هستند و با این مجموعه علمی همکاری دارند. وی تصریح کرد: این سطح از همکاری مشترک بین آستان قدس رضوی و پارک علم و فناوری بسیار مسرت‌بخش است و نشان‌ می‌دهد می‌توان همکاری چندجانبه در حوزه کارآفرینی را افزایش داد.

همکاری برای راه‌اندازی پردیس فناوری سلامت ثامن

وی همچنین با اشاره به پیگیری راه‌اندازی «پردیس فناوری سلامت ثامن» با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان و آستان قدس رضوی گفت: امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی این پردیس، بتوانیم کارهای مشترک بسیاری را با همکاری هم پیش ببریم و شاهد رشد سریع‌تر برنامه‌های نوآوران و فناوران در حوزه سلامت باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان به‌ضرورت توسعه وقف در حوزه علم و فناوری هم اشاره کرد و افزود: تمامی شرکت‌‌های دانش‌بنیان خصوصی و مردمی هستند و از دانش خود برای حل مسائل کشور استفاده می‌کنند، بنابراین اگر بتوانیم حضور واقفان و سرمایه‌گذاران برای حمایت از این شرکت‌ها را توسعه دهیم، بدون شک شاهد اثرگذاری بیشتر آن‌ها و حل شدن بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.

وی تأکید کرد: یکی از سیاست‌‌گذاری‌های کلان در حوزه نوآوری این است که بتوانیم نمونه‌های موفق فعالیت‌های دانش‌بنیان که از طریق وقف به سرانجام رسیده است را معرفی کنیم تا این اقدام، عموم مردم و واقفان به ترویج بیشتر این سنت حسنه در حوزه فناوری ترغیب شوند.

 انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول