اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اولین کنکور قرن ۱۴ با حضور ۸ هزار داوطلب در ورامین آغاز شد

اولین کنکور علمی کشور برای کسب صندلی‌های خوب در دانشگاه‌های معتبر با حضور ۸ هزار داوطلب در دشت بزرگ ورامین آغاز شد.

اولین کنکور قرن ۱۴ با حضور ۸ هزار داوطلب در ورامین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشت ورامین، در حالی که در دومین سال کرونایی کشور را تجربه می‌کنیم بزرگترین رقابت علمی کشور از ساعت ۸ امروز آغاز شد، رقابت علمی همانند سراسر کشور در دشت بزرگ ورامین نیز در سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا به اجرا در آمد.

در بزرگترین ماراتن علمی کشور در دشت بزرگ ورامین نزدیک به ۸ هزار نفر داوطلب با یکدیگر به رقابت می پردازند که همانند سال های قبل باز خصور خانم‌ها نسبت به آقایان چشمگیر است که حدود ۶۷ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دشت ورامین را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

همانند سالهای قبل بازهم داوطلبان رشته علوم تجربی با ۲۹۳۴ شرکت کننده بیشترین داوطلب رشته هنر با ۶۵۰ نفر شرکت کننده کمترین شرکت کننده در کنکور سراسری را دارند.

نفرات شرکت کننده در کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دشت بزرگ ورامین اعلام شده که علوم انسانی با ۲ هزار و ۲۵۶ نفر بعد از علوم تحربی و زبان خارجه با هزار ۳۷۶ نفر و ریاضی و فنی با ۹۶۴ نفر در رده های بعدی شرکت کننده در کنکور سراسری را به خود اختصاص دادند.

تفاوت برگزاری کنکور ۱۴۰۰ با سالهای قبل است که همه آزمون های کنکور ۱۴۰۰ در شیفت صبح با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

شایان ذکر است، که تعداد شرکت‌کننده هر شهرستان به شرح زیر از ورامین با ۴ هزار و ۳۱۲ نفر شهرستان قرچک با سه هزار ۲۰۴ نفر و شهرستان پیشوا با ۴۶۷ نفر شرکت کننده را دارا می باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول