اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۲ میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی شد/ ورود بنیاد مسکن به سکونتگاه‌های غیررسمی

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است.

۲ میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی شد/ ورود بنیاد مسکن  به سکونتگاه‌های غیررسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: کار در بنیاد مسکن و تامین سرپناه برای محرومان و اقشار کم درآمد، از اعمال صالحی است که بدون اجر نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن سالانه در سطح روستاهای کشور 200 هزار واحد را بهسازی و مقاوم‌سازی می‌کند، گفت: اگر بتوانیم سالی ۲۰۰ هزار مسکن در روستاها بازسازی کنیم ظرف ۱۰ سال آینده تمام روستاها مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که در همین راستا صورت گرفته بالغ بر 5 میلیون واحد در سطح کشور بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد پل‌ها و دیواره‌ها برای پیشگیری از سیل در روستاها از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 ۷۰۰ هزار واحد مسکن در شهرها مقاوم‌سازی شد

به گفته وی، بیش از ۷۰۰ هزار واحد مسکن هم در شهرهای مختلف توسط بنیاد مسکن مقاوم‌سازی شده است.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی هم وارد کرده است، گفت: بنیاد مسکن ظرفیت برطرف‌کردن مشکلات و ساماندهی حاشیه شهرها را هم دارد.

حاشیه‌نشینی از معضلات جدی کردستان است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان هم در جریان این دیدار از حاشیه‌نشینی به عنوانی یکی از معضلات مهم در استان نام برد و اظهار کرد:  با وجود اقداماتی که برای رفع این معضل اندیشیده شده ولی هنوز نابسامانی‌های زیادی را شاهد هستیم.

وی فرهنگسازی استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در غرب استان را ضروری خواند و گفت: اعتقادات مذهبی ساکنان غرب استان دلیل نبود انگیزه مردم در استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی در روستاهاست.

استاندار کردستان بر لزوم روشنگری شورای افتا و روحانیون در این زمینه تاکید کرد و گفت: موضوع مقاوم سازی مسکن روستایی در غرب استان نیازمند اهتمام جدی‌تری است، چرا که زلزله های اخیر نشان داد واحدهای مسکونی در این مناطق آسیب پذیری زیادی دارد.

 مرادنیا خواستار اقدام جدی‌تر در کردستان به ویژه در غرب استان شد و گفت: اهالی این مناطق به دلیل محدودیت‌های مذهبی تمایلی به استفاده از تسهیلات ندارند.

وی اضافه کرد: برگزاری همایشی برای ترغیب مردم به استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی با حضور چهره‌های سرشناس و مقبول اهل سنت ضروری است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی در روستاها متقاضی بسیاری دارد، عمران روستاها به ماندگاری مردم در آن کمک شایانی می کند.

انتهای پیام/2330/7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول