اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

معیار اصلی در انتخاب شهردارشیروان تعهد، تخصص و تجربه است/به مشکلات شهری آشنایی داریم

عضو منتخب شورای شهر شیروان گفت: از نظرات افراد باتجربه، نماینده‌های فعلی و سابق و مسئولین استانی در انتخاب شهردار استفاده می‌کنیم تا بهترین گزینه برای این امر مهم انتخاب شود اما تاکنون شخص خاصی در این زمینه انتخاب‌نشده است.

معیار اصلی در انتخاب شهردارشیروان تعهد، تخصص و تجربه است/به مشکلات شهری آشنایی داریم

حسن اسکندریان، منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: معیار اصلی شورای شهر جدید برای انتخاب شهردار، تعهد، تخصص و تجربه است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌های کل کشور با بحران‌های مالی و اقتصادی روبرو هستند، به شهرداری نیاز داریم که با توانمندی، تخصص و تجربه بتواند با کمک شوراها، شهر را اداره و مدیریت کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی دوره پنجم شورای شهر شیروان گفت: برای انتخاب شهردار هر عضو شورا گزینه موردنظر خود را معرفی می‌کند، البته شورای جدید از نظرات افراد باتجربه، نماینده‌های فعلی و سابق، و حتی مسئولین استانی در این زمینه استفاده می‌کنیم تا بهترین گزینه برای این امر مهم انتخاب شود اما تاکنون شخص خاصی در این زمینه انتخاب‌نشده است.

وی تصریح کرد: برنامه بعدی شورای ششم پس از انتخاب شهردار، بحث اخذ مصوبات جدید برای برنامه‌های پیش روی شهردار منتخب است.

اسکندریان از اتحاد، همدلی و همفکری اعضای جدید ابراز خوشحالی کرد و گفت: با توجه به اینکه من در شورای سابق هم حضورداشته‌ام شرایط این دوره چشم‌انداز بهتری دارد و اعضای این دوره ابعاد فکری یکسانی دارند.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۲ جلسه غیررسمی تشکیل‌شده است که برای آشنایی بیشتر اعضا و بحث و تبادل‌نظر برای انتخاب شهردار بوده است.

اسکندریان در ادامه به نقاط قوت شهردار پیشین اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه آقای شاهرخی طی شش سال، وی انسان پاک دستی بود و توانست اقدامات خوبی رادرجهت آباد کردن شیروان انجام دهد که ازجمله می‌توان به پارک آبی، پارک بانوان، پارک خانواده، سنگفرش کردن پیاده‌روها، روشنایی و نورپردازی جاده سلامت شیرکوه اشاره کرد.

این عضو شورا عنوان کرد: عدم حضور مرتب یکی از اعضا موجب آسیب‌هایی شد، که باعث فشار بیشتر به دیگر اعضا بود و کارها درزمینهٔ تخصص افراد صورت نگیردکه امید است در این دوره جبران شود.

اسکندریان در ادامه بیان کرد: در این دوره با تمام توان به موضوع کارهای نیمه‌تمام شهرداری پرداخته خواهد شد و با مشکلات مردم و شهر آشنایی داریم که بیشتر توجه رادرزمینه اشتغال، زیباسازی و ایجاد مکانه‌ای تفریحی و ورزشی خواهیم داشت.

این منتخب مردم ادامه داد: با توجه به همه‌گیری کرونا مشکلاتی برای کسبه دست‌فروش ایجاد شد که پس از تعطیلی پنج‌شنبه‌بازار مجبور هستند درون شهر به دست‌فروشی بپردازند، که حل مشکل این عزیزان از دغدغه‌های این شورا است.

عقیل آریا نفر، دیگر منتخبین این دوره شهرستان شیروان، در گفت‌وگویی جداگانه با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: ما بر لزوم رعایت قانون تصدی شهرداری درزمینهٔ انتخاب شهردار تأکیدداریم و تعهد، تجربه و تخصص در کنار هم برای شهردار منتخب الزامی است. 

وی گفت: در روزهای ابتدایی آغاز به کار دوره ششم شوراها، شهردار جدید را معرفی خواهیم کرد.

این منتخب دوره ششم درباره برنامه‌های شورای جدید اظهار کرد: بررسی حجم ترافیکی مرکز شهر، بحث درآمدزایی پایدار و حل بروکراسی اداری، ناوگان عمومی، امکانات آتش‌نشانی، بررسی نقاط حادثه‌خیز و کاشت درختان مثمر از برنامه‌های این دوره است.

آریانفر در ادامه از یک عملکرد جهادی سخن گفت که با ایجاد شفافیت و دعوت از اصحاب رسانه، مردم را از مصوبات شورا آگاه کنند.

وی بیان کرد: به‌عنوان یک جوان که نقشه راه را در گام دوم انقلاب دارد، احساس کردم وارد این عرصه مهم بشوم.

عضو منتخب شورای شهر در انتها خاطرنشان کرد: بیست‌وچهارساعته در دسترس مردم خواهیم بود و دغدغه‌های مردم دغدغه ماست، امید می‌رود با اجماع و همفکری در مورد سروسامان دادن به امر دست‌فروشی و امرارمعاش این قشر زحمتکش به بهترین نتیجه برسیم و بهترین اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول