اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کم آبی تهدید جدی برای حیات وحش استان یزد

طی چند دهه اخیر بدلیل برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیر زمینی و مدیریت غلط منابع آبی، بسیاری از چشمه‌ها و منابع آبی که نقش حیاتی برای تأمین آب حیات‌حش را در استان داشته اند خشکیده است و امروزه با یک بحران جدی در خصوص تامین آب حیات وحش در استان روبرو هستیم بحرانی که در صورت ادامه یافتن می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای جمعیت گونه‌های مختلف جانوری استان خواهد داشت.

کم آبی تهدید جدی برای حیات وحش استان یزد

مهدی زارع خورمیزی در گفت‌وگو با فارس از یزد، با اشاره به این‌که هر ساله با شروع فصل گرما، حیات‌وحش برای نوشیدن آب به سمت آبشخورها می‌آیند اظهار کرد: آب مخازن این آبشخورها در فصل زمستان بوسیله روان‌آب‌های سطحی حاصل از باران و یا بوسیله تانکرهای آب و توسط محیط بانان پر می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته اندک چشمه‌های طبیعی باقیمانده در مناطق تحت مدیریت نیز  بسیار مورد توجه حیات وحش هستند.

این کارشناس محیط‌زیست بابیان‌که حفظ و نگهداری از چشمه‌های طبیعی و آبشخورها بویژه در فصل گرما از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: سرکشی، مرمت، بهسازی و تمیز نمودن چشمه‌های طبیعی و آبشخورها همواره در دستور کار محیط‌بانان می‌باشد که با تلاش و زحمت فراوان امکان استفاده از آب را برای حیات وحش در گرمای سوزان استان یزد فراهم می‌کنند.

مهدی زارع خورمیزی در پایان تاکید کرد: ساخت آبشخور و یا اضافه نمودن هر گونه منبع آبی جدید، هرگز توصیه نمی‌شود  مگر در موارد اضطراری و با نظر کارشناسان مربوطه، زیرا هر گونه دخالت نابجا در طبیعت باعث بهم خوردن نظم آن خواهد شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول