اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید فیصل المقداد بر حق مسلم سوریه در بازپس‌گیری جولان

وزیر خارجه سوریه در دیدار با مقامات سازمان ملل بر حق مسلم سوریه در بازپس‌گیری جولان تأکید کرد و گفت،حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان راه‌حل نهائی برای حل مشکلات اشغالگری رژیم صهیونیستی نیست.

تأکید فیصل المقداد بر حق مسلم سوریه در بازپس‌گیری جولان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه با «ژان پیر لاکروا» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور صلح و «محمد خالد الخیاری» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور غرب آسیا و اقیانوس آرام دیدار کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت «النشره»،  المقداد در این دیدار گفت، حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان یک راه‌حل نهائی برای حل مشکلات مربوط به اشغالگری رژیم صهیونیستی نیست.

وی در ادامه بر حق ثابت سوریه در باز گرداندن جولان به آغوش سوریه تأکید کرد و در ادامه گفت، موضع دولت سوریه در حمایت از عملکرد نیروهای حافظ صلح در جولان با هدف اجرای کامل مأموریت‌های واگذار شده به آنها بویژه نظارت بر تخلفات رژیم صهیونیستی و نظارت بر تجاوز مکرر به حاکمیت سوریه ثابت است.  

المقداد در ادامه بر ضرورت پایبندی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به مأموریت‌های خود بر اساس قطعنامه شورای امنیت تأکید کرد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد معروف به «اندوف» بر آتش‌بس سال ۱۹۷۴ میان رژیم اسرائیل و سوریه در منطقه اشغالی جولان نظارت دارند.

جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده خوانده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول