اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رشد گلخانه‌‌‌ها در چهارمحال و بختیاری کند است/ 35 هکتار کشت گلخانه‌ای با ظرفیت واقعی استان فاصله زیادی دارد

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس با بیان اینکه رشد کشت گلخانه در قطب تولید آب در کشور بسیار کند است به طوری که ما در کل استان تنها 35 هکتار گلخانه داریم، گفت: تا پایان مجلس فعلی باید 150 هکتار گلخانه در شهرستان بروجن ساخته شود.

رشد گلخانه‌‌‌ها در چهارمحال و بختیاری کند است/ 35 هکتار کشت گلخانه‌ای با ظرفیت واقعی استان فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری صبح امروز در کارگروه مشورتی کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به اینکه امنیت ملی و غذایی کشور در گرو توسعه کشاورزی است، گفت:  آن‌چه که می‌تواند کشور را به استقلال برساند توسعه کشاورزی است اما متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب سرمایه‌گذاری چندانی در این حوزه انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سند آمایش چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن بزرگترین مزیت کشاورزی و دامپروری بیان شده است و اگر هم قرار است صنعتی وارد استان شود باید صنعت سبز با کمترین آلایندگی باشد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با بزرگترین منابع آبی پایتخت آب کشور است اما همین مزیت به عنوان بزرگترین چالش و تهدید برای مردم استان به شمار می‌رود.

جعفری اضافه کرد: ما در حوزه تأمین آب پایدار برای دشت‌ها و شهرهای چهارمحال و بختیاری بعد از انقلاب هیچ کاری نکردیم و علت روشن آن هم این است که 95 درصد دشت‌های استان ممنوعه و ممنوعه بحرانی است.

وی عنوان کرد: تمام همت ما بعد از انقلاب این بوده است که آب را برای توسعه مناطق دیگر منتقل کنیم در تمام این سال‌ها نه تنها تنش آبی داشته‌ایم بلکه به بسیاری از روستا و صنایع با تانکر آب‌رسانی شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین موضوع سبب مهاجرت مردم و همچنین افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.

وی گفت: رشد کشت گلخانه در قطب تولید آب در کشور بسیار کند است به طوری که ما در کل استان تنها 35 هکتار گلخانه داریم اما استان کویری یزد بیش از 2 هزار هکتار گلخانه دارد.

جعفری توضیح داد: باید کشت گلخانه‌ای و شیوه‌های آبیاری نوین در استان و شهرستان بروجن افزایش پیدا کند و این نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون و جذب سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مجلس فعلی باید 150 هکتار گلخانه در شهرستان بروجن ساخته شود، افزود: ما باید یک دسته‌بندی درستی از قابلیت‌ها داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذار را جذب کنیم.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول