اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه ها با بهزیستی دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رودان گفت: برای برون رفتن از آسیب های اجتماعی نیازمند ایجاد تعامل و هم افزایی قوی و چند جانبه مابین بهزیستی و سایر ارگان ها و دستگاه‌ها هستیم.

مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه ها با بهزیستی دارد

حمیده بازگشا جاودان در گفتگو با خبرنگار فارس در رودان افزود: رصد مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف و نیز تهدیدها، نارسایی‌ها و آسیب های اجتماعی باید همواره مدنظر متولیان و مسئولان امر باشد.

وی ادامه داد: در همین راستای با شناسایی محلات آسیب پذیر در رودان با اعزام کارشناسان اقدام به پایش و پالایش آسیب های اجتماعی در آنها شده است.

جاودان با ابراز امیدواری از اینکه نتایج مثبت این طرح بعد از مدتی کوتاه مشخص خواهد شد از ایجاد تعامل سپاه و بسیج شهرستان برای مقابله با آسیب های اجتماعی خبر داد.

وی بیان داشت: در این تعامل چند جانبه آموزش های لازم به کارشناسان فعال سپاه داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته نیز این تعامل مابین بهزیستی و آموزش و پرورش برقرار شده است و آمادگی لازم را برای آموزش کارشناسان جدید و باز آموزی نیروی قبلی این اداره را در مقابله با آسیب های اجتماعی داریم.

جاودان اظهار کرد: مجموعه بهزیستی امیدوار است با همکاری شهرداری رودان و سایر نهاد های شهر، بتواند با استفاده از پتانسیل هایی از قبیل گروه های اجتماع محور، پایگاه سلامت اجتماعی، اجرای طرح محب و پایگاه خدمات مددکاری، برنامه ای برای پیشگیری، آگاه سازی افراد وکاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی در با بیان اینکه اورژانس اجتماعی شهرستان نیز در یکم اردیبهشت ماه سال ۹۷ با سه بخش فعال مداخله در بحران، خط ۱۲۳ و ۳ تیم سیار آغاز بکار کرده است، بررسی اختلاف خانوادگی حاد، همسر آزاری، کودک آزاری، معلول آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل، رسیدگی به زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، رسیدگی به افراد بی سرپرست و بد سرپرست و رسیدگی به تمامی افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند را از مهمترین فعالیت این مرکز در رودان برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی رودان تصریح کرد: بهزیستی در راستای حمایت از قشر آسیب پذیر و کاهش آسیب های اجتماعی یکی از تخصصی‌ ترین دستگاه‌هاست.

وی ادامه داد:  این سازمان برای احیای مسئولیت و سلامت اجتماعی در رودان برگزاری آموزش مهارت زندگی در مدارس، آموزش پیشگیری از اعتیاد در محلات، آموزش منع خشونت علیه زنان، آموزش در مهدهای کودک، آموزش خانواده در محلات، آموزش پیش از ازدواج در محلات را تاکنون انجام داده است.

جاودان در پایان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر از راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهر رودان و بخش جغین از سوی بهزیستی خبرداد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول