اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از چین و اروپا عقب افتاد

بر اساس آمار شورای بین المللی حمل و نقل پاک، آمریکا علیرغم ادعاهای فراوان در زمینه برتری فناورانه، هم از چین و هم از اروپا در زمینه تولید خودروهای برقی عقب افتاده است.

آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از چین و اروپا عقب افتاد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، شورای یادشده معتقد است چین و اروپا به طور جدی در حال اجرای سیاست هایی به منظور به صفر رساندن تولید و حرکت خودروهای مصرف کننده خودروهای فسیلی هستند، ولی آمریکا در این زمینه جدیت کافی را ندارد.

در مقابل، سیاست هایی که مشوق تولید خودروهای برقی یا سیاست گذاری در این زمینه باشند به طور جدی اعمال نشده یا در صورت وضع شدن اجرایی نشده یا مورد توجه قرار نمی گیرند.

بررسی این شورا همچنین حاکی است روند عقب ماندگی آمریکا در زمینه تولید خودروهای برقی از سال 2017 تا 2020 تشدید شده است و فعلا چشم اندازی برای حل این مشکل دیده نمی شود.

بین سال های 2010 تا 2020 بیش از 10 میلیون خودروی برقی در جهان تولید شده است و در شرایطی که تا پایان سال 2017 سهم خودروسازان آمریکایی از این تولیدات 20 درصد بود، این رقم در پایان سال 2020 به 18 درصد کاهش یافت.

طی سال های 2010 تا 2020 چین بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان بوده و 44 درصد از این بازار را در کنترل خود داشته است. 25 درصد از این بازار نیز در اختیار اروپا بوده است. چین در این ده سال موفق به تولید و فروش 4.6 میلیون خودروی برقی شده و سهم اروپا به ترتیب 2.6 و 3.2 میلیون واحد خودرو بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول