اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح دو ایستگاه جدید مترو در تهران/ نیاز پایتخت به 10 هزار اتوبوس

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از افتتاح دو ایستگاه جدید مترو تا یک ماه و نیم آینده خبر داد و گفت:‌تهران به 10 هزار اتوبوس و 2 هزار واگن مترو نیاز دارد.

افتتاح دو ایستگاه جدید مترو در تهران/ نیاز پایتخت به 10 هزار اتوبوس

سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید مترو اظهار داشت: اقدامات در این راستا صورت گرفته و به زودی تا یک ماه و نیم آینده دو ایستگاه دیگر از مترو تهران افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. 

هاشمی یادآور شد: ایستگاه های جدید شامل ایستگاه شهید رضایی در خط 6 و ایستگاه توحید در خط 7 مترو تهران واقع شده است.

وی افزود: در زمینه تحقق اوراق مشارکت نیز به نتایج مؤثری رسیده‌ایم دو بانک شهر و رفاه قرار بوده در این راستا همکاری‌های لازم را انجام دهند که بانک شهر همکاری‌ها را داشته ولی در بانک رفاه با گروکشی‌هایی مواجه شده‌ایم و متأسفانه این مسأله در زمینه وثیقه‌گذاری سبب بروز مشکلاتی شد که قطعاً کندی روند سبب آسیب به شهروندان به دلیل کمبود حمل و نقل عمومی خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با اعلام اینکه خرید اتوبوس در دستور کار است گفت: قراردادها در هفته جاری ابلاغ و نهایی می‌شود برای واگن‌های مترو تهران نیز تلاش‌هایی انجام داده‌ایم.

هاشمی گفت: در 10 سال گذشته شهرداری تهران جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی حمایت نشده است و این در حالی بوده که پایتخت اکنون فقط 5500 اتوبوس دارد که عمده این اتوبوس‌ها فرسوده است و نیاز به 10 هزار اتوبوس داریم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واگن‌ها که اکنون 1100 مورد است نیز باید به بیش از 2 هزار واگن برسد و در این شرایط جابه‌جایی 5 میلیون مسافر از طریق مترو به صورت روزانه امکانپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول