اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌نام نکرده‌ام/ واردات کامیون‌های اروپایی موضوعی در سطح وزرا است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز فرصت نکرده‌ام، در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌نام کنم، گفت: عمل معاون فنی گمرک در برنامه زنده تلویزیونی در مورد واردات کامیون غیر اخلاقی بود و بحث واردات کامیون‌های ا روپایی در سطح وزرا است.

در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌نام نکرده‌ام/ واردات کامیون‌های اروپایی موضوعی در سطح وزرا است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی امشب در حاشیه مراسم روز دریانورد در جمع خبرنگاران درباره دو حادثه اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان توضیح داد: دو حادثه اسفناک رخ داد که به بازماندگان آنها تسلیت می‌گویم. گزارش پلیس و کمیسیون ایمنی راه‌ها منتشر شد.

وی افزود: در موضوع اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس صورت وضعیت خروج از شهر نداشته است و مسیر اتوبوس هم کوهستانی بوده است که راننده نتوانسته است، سرعت مطمئنه را حفظ کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتوبوس معاینه فنی داشته است و ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس موجب بروز حادثه شده است.

اسلامی ادامه داد: در موضوع اتوبوس سرباز معلمان اول اینکه مسئول فنی شرکت باید اتوبوس را کنترل می‌کرد، ضمن آنکه راننده برای اولین بار این مسیر را طی می‌کرده است و این خلاف آیین‌نامه است. راننده نتوانسته اتوبوس را کنترل کند و اتوبوس با سرعت 149 کیلومتر از جدول وسط بلوار عبور می‌کند و به تریلی پارک شده کنار بلوار برخورد می‌کند.

وی عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان‌ها از اینکه اتوبوس خود را برای جابه‌جایی کارکنان و تورهای دانشجویی به کار بگیرند، منع شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اتوبوس خبرنگاران مدل 1385 بود و نقص فنی نداشت و معاینه معتبر داشت، اما در اتوبوس سرباز معلمان شرکت تعاونی مقصر است. 

اسلامی درباره طرح موضوع واردات کامیون با عمر سه سال از سوی ارونقی معاون فنی گمرک و نشان دادن امضای وزیر در مورد اسقاط کامیون‌ها عنوان داشت: اینکه نامه من را نخوانید و فقط امضای من را در برنامه زنده نشان دهید، عملاً غیر اخلاقی است، ضمن اینکه این موضوع در سطح وزیر است و من باید پاسخ وزیر اقتصاد را بدهم نه ایشان را. 

وی افزود: طبق بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی واردات کامیون‌های با عمر سه سال با مشخصات وزارت راه در ازای اسقاط کامیون است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 40 سال از مدار فعالیت خارج شود.

اسلامی گفت: دو طرح نوسازی ناوگان طبق ضوابط داریم که مردم هم ثبت‌نام کرده‌اند و کسی که بخواهد قوانین را ملاک قرار ندهد کار درستی نکرده است.

* واردات و پلاک 200 دستگاه کامیون 

وی اظهار کرد: تاکنون 200 دستگاه کامیون خارجی ترخیص و پلاک شده است.

* افزایش وام ودیعه مسکن به 70 میلیون تومان

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: شرایط وام ودیعه مسکن امسال نسبت به پارسال تغییر چندانی نکرده است و فقط 50 میلیون تسهیلات به 70 میلیون و 30 میلیون به 40 میلیون افزایش یافته است.

اسلامی در مورد ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان گفت: هنوز مهلت نکرده‌ام، در این سامانه ثبت‌نام کنم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول