اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دیوان محاسبات مامور تهیه گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو مقابله با کرونا شد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درخواست تفحص از نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مبارزه با بیماری کرونا با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی و در دیوان محاسبات مامور تدوین گزارشی در این باره شد.

دیوان محاسبات مامور تهیه گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو مقابله با کرونا شد

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریج جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 8 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در خواست تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مبارزه با بیماری کرونا در نشست امروز این کمیسیون در دستور کار بود.

وی افزود: در این جلسه و به منظور بررسی تحقیق و تفحص مذکور تقوی‌نژاد معاون وزارت بهداشت، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و امیرآبادی‌فراهانی نماینده قم و نوروزی نماینده علی‌آباد کتول نمایندگان درخواست کننده، بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای مقابله با شیوع کرونا برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: طی این مدت تعدادی از نمایندگان نسبت به نحوه هزینه‌کرد این مبلغ انتقاداتی داشته‌اند که امروز مسئولان حاضر در جلسه توضیحاتی را در این مورد ارائه کردند.

مفتح خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در پایان جلسه بعد از استماع اظهارات نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص و دفاعیات مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات را مأمور به بررسی و تدوین گزارش جامعی از  نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی کرد.

وی تاکید کرد: بعد از ارائه گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه، در صورت عدم اقناع نمایندگان درخواست کننده با درخواست تحقیق و تفحص موافقت کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول