اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقوع ۱۱ فقره آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست مازندران

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ۱۱ فقره آتش‌سوزی از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون در پناهگاه حیات وحش میانکاله، جنگل‌های آمل و نوشهر به‌وقوع پیوست که با تلاش محیط‌بانان به‌طور کامل مهار شد.

وقوع ۱۱ فقره آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران، علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز طی گفت‌وگویی، اظهار کرد: از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون هزار متر مربع از جنگل‌های آمل و نوشهر دچار حریق شدند که با حضور به موقع محیط‌بانان منطقه، آتش‌سوزی به‌طور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: ۹ مورد آتش‌سوزی نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داد که مجموعا ۵۰ هکتار از اراضی این پناهگاه دچار حریق شدکه با حضور محیط بانان مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله، آتش‌سوزی‌ها مهار شد.

یداللهی علت عمده این آتش‌سوزی‌ها را در دست بررسی و عمدتاً با منشا انسانی اعلام کرد و افزود: در آتش‌سوزی‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۶۰ درصد سازیل و ۴۰ درصد انارستان دچار حریق شد.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ادامه داد: با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر به‌صورت استیجاری به‌همراه دو دستگاه خود روی آتش نشانی  جهت اطفای حریق در پاسگاه مرکزی میانکاله مستقر شده است.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های زیاد این اداره کل جهت خرید یک دستگاه لودر، متاسفانه همچنان بعد از سه سال هیچ اعتبار استانی و ملی به این امر اختصاص داده نشده است.

وی گفت: با پیگیری‌های مجدانه این اداره کل و به‌منظور اطفای حریق در جنگل‌های تحت مدیریت محیط‌زیست مازندران و حتی کمک به اطفای حریق در خارج از این مناطق، برای اولین بار، پایگاه اطفای حریق در مرکز و شرق استان، در ضلع شمالی پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در حال احداث و برای ایجاد زیر ساخت‌های آن، مبلغ ۱۸ میلیارد ریال تامین و از منابع ملی ابلاغ شده است.

یداللهی ضمن ابراز گلایه از دستگاه‌های ذیربط در خصوص عدم همکاری با این اداره کل در خصوص احداث پایگاه اطفای حریق در مرکز استان، تاکید کرد: باوجود پیگیری‌های زیاد این اداره کل، متاسفانه برخی از ادارات مرتبط، همکاری لازم را جهت آغاز عملیات اجرایی پایگاه اطفای حریق مذکور ندارند و بیم آن می‌رود که با این روند، همچنان شاهد عدم استقرار زیر ساخت برای تجهیزات اطفای حریق در استان باشیم. 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد: تا در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط و ایجاد زیر ساخت و استقرار تجهیزات لازم در پایگاه اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری، می‌توان به اقدام به‌موقع جهت اطفای احتمالی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان، امیدوار بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول