اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

روند صعودی مبتلایان کرونا در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به روند صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در سطح استان هشدار داد و گفت: نیازمند همکاری بیش از پیش مردم و اصناف برای کنترل موج جدید کووید ۱۹ هستیم.

روند صعودی مبتلایان کرونا در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده در وبینار واکسیناسیون کووید ۱۹ با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کووید در بیماران سرپایی اظهار کرد: در شروع هفته، آستارا و رودبار به رنگ نارنجی درآمده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی در شهرهای لاهیجان، شفت، املش، ماسال و حتی رشت، انزلی، صومعه سرا، فومن و رضوانشهر، روند صعودی ابتلا به کووید ۱۹ را شاهد باشیم.

وی با اشاره به مسافرت‌های میلیونی هفته‌های اخیر به گیلان افزود: مطمئنا ویروس دلتا و ویروس هندی وارد استان شده هر چند هنوز مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی درگیری رو به بالا و انتقال سریع را از ویژگی‌های ویروس‌های دلتا و هندی برشمرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه اقشار و اصناف و همکاری بیش‌ازپیش برای اجرای واکسیناسیون می‌تواند گام‌های موثری در مسیر کنترل بیشتر موج جدید باشد. 

 حیدرزاده از اختصاص پنج تا ۶ میلیون واکسن کوو برکت به گیلان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با تخصیص این واکسن ظرفیت تزریق ماهانه آن در استان به بیش از ۳۰۰ هزار دوز می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش دما در استان بیان کرد: با توجه به گرمای کم سابقه هوا، قرار است از ظرفیت مهدیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد که مجهز به سیستم‌های سرمایشی هستند برای مراکز تزریق واکسن استفاده شود.

انتهای پیام/،۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول