اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سند پیشران محرومیت‌زدایی در برخی استان‌های کمتر برخوردار در دست پیگیری است

معاون وزیر کشور گفت: سند پیشران محرومیت‌زدایی به دستور وزیر کشور در برخی استان‌های کمتر برخوردار در دست پیگیری و اجراست که در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان‌های معین تهیه و با دستور رئیس‌جمهور در فاز اجرایی قرار گرفت.

سند پیشران محرومیت‌زدایی در برخی استان‌های کمتر برخوردار در دست پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، بابک دین‌پرست در پایان سفر خود به ساوه و در جریان بازدید از شرکت آرمکو در جمع خبرنگاران گفت: سند پیشران محرومیت‌زدایی به دستور وزیر کشور در برخی استان‌های کمتر برخوردار در دست پیگیری و اجراست که در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان‌های معین تهیه و با دستور رئیس‌جمهور در فاز اجرایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای این سند تاکنون با پیشرفت قابل قبول همراه بوده افزود: برای منطقه سیستان یک سند محرومیت‌زدایی اضطراری با بیش از ۵۰۰ بند و یک سند برای منطقه بلوچستان با ۱۱۰ عنوان تهیه شده که تا ۱۰ روز گذشته بالغ‌بر ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون وزیر کشور اشاره‌ای به سند توسعه کردستان نیز داشت و گفت: این سند در چند سال قبل تهیه شد و ۳۰ عنوان طرح بسیار مهم را در خود داشت که با سفر هفته گذشته به این استان سند پیگیری شد و حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و بقیه موارد نیازمند تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه است.

دین‌پرست سند توسعه جزایر هرمزگان را از دیگر طرح‌های وزارت کشور دانست و عنوان کرد: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته در کشور در قالب سند پیشران و توسعه شناسایی و مشخص شده‌اند که اجرای آنها از سوی معاونت‌های مربوطه در دست پیگیری و بررسی است.

وی در ادامه بازدید از چند واحد تولیدی و بررسی مشکلات آنان و همچنین حضور در جلسه مشترک ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل در مرکز استان را از اهداف سفر خود به ساوه و استان مرکزی عنوان کرد و گفت: واحدهایی که امروز بازدید شد عمدتاً مشکلاتی در خصوص مواد اولیه دارند که باید طبق ضوابط و مقررات این موضوع از طریق اداره کل پیگیری شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در مقطع کنونی قطعی برق مشکلاتی را در برخی واحدهای تولیدی ایجاد کرده افزود: در این خصوص هم مقرر شد آن دسته از صنایع و واحدهای تولیدی که دارای دیزل ژنراتور برق هستند در زمان اتصال به شبکه برق آنها را به شبکه وصل کنند تا به پایداری شبکه برق کمک کنند و در کنار آن تلاش شود تا از میزان قطعی برق آن صنایع بکاهیم.

دین‌پرست همچنین در جریان بازدید از شرکت آرمکو تولیدکننده رادیاتور انواع خودرو نیز گفت: تأمین سرمایه در گردش، تأمین مواد اولیه و اختلاف نرخ ارز از مشکلاتی است که در این واحد تولیدی اعلام شده که عصر امروز و پس از بازدید از ۳ واحد تولیدی در شهر اراک با حضور در جلسه ستاد تسهیل این موارد عنوان و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول