اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پیام تسلیت نماینده کرمانشاه در پی درگذشت مداح اهل بیت/ «مقدسی» از سرمایه‌هاى کم‌نظیر فرهنگى کشور بود

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت خادم آستان مقدس حسینی و رضوی و مداح اهل بیت(ع)، «حاج محمد‌مسلم مقدسی» را تسلیت گفت.

پیام تسلیت نماینده کرمانشاه در پی درگذشت مداح اهل بیت/ «مقدسی» از سرمایه‌هاى کم‌نظیر فرهنگى کشور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت خادم آستان مقدس حسینی و رضوی و مداح اهل بیت(ع)، «حاج محمد‌مسلم مقدسی» را تسلیت گفت.

متن پیام محمد رشیدی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قالَ اللَّهُ هذا یَوْمُ یَنْفَعُ الصَّادِقِینَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِینَ فِیها أَبَداً رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

خبر درگذشت جانسوز برادرعزیزتر از جانم ، صدیق مجاهد، مداح دلسوخته آل‌الله و خادم پاکباخته اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حاج محمدمسلم مقدسى دل‌هاى عاشقان حسینى را مملو از غم و اندوه فراوان نمود.

این جوان ولایى که از مصادیق بارز مریدان امیرالمومنین (ع) بود عمر پربرکت خود را از طفولیت تا پایان حیات طیبه‌اش در عشق و دلدادگى و خدمت به دستگاه سیدالشهداء سپرى نمود، لحظه‌اى از انجام وظایف دینى و ایمانى غفلت نکرد و على الدوام خادمى مریدان على و فاطمه علیهماالسلام را کسب و پیشه خود قرار داد. هرچند در مقام نوکرى صاحب سبک و درجات عالى بود اما در بسیارى از مواقف حقش ناشناخته بود و انکار شد.

 ایشان از سرمایه‌هاى کم‌نظیر فرهنگى کشور و کرمانشاه قهرمان بود. در نشر آثار عترت و بلند آوازه کردن نام موالیان خود در مسیر مدح، مرثیه و شعر آیینى، جد وجهدى وافر داشت و در انجام تکالیف انقلابى و دفاع از حریم امام ، رهبرى معظم و شهدا نهایت سعى خود را بکار می‌گرفت.

امروز او یقینا مهمان ارباب بى‌کفنش حضرت على‌اکبر(ع) است و ما در فراقش مصیبت زده و اندوهناکیم مرگش ما را یادآور این فقره از مقتل اربابش میاندازد که:

یا بنىّ لقد استرحت من همّ الدنیا و غمّها وبقى أبوک فریداً وحیداً

اینجانب که سال‌هاى متمادى این برادر عزیز را در آغوش داشتم و هیچگاه فداکاری‌هاى او را فراموش نمی‌کنم.

اکنون با دلى غمبار مصیبت فقدانش را به جامعه جوانان ولایى و هیأتى و انقلابى و على‌الخصوص پدر بزرگوارشان پیر غلام اهل‌بیت حاج محمدتقى مقدسى و مادر دلسوخته و برادران و خواهران ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان براى بازماندگانش صبر جمیل مسئلت می‌کنم و از خداوند متعال حشر با موالیانش را برایش آرزومندم.

در پایان خطاب به مسلم عزیز می‌گویم که مسلم جان زبان حال تو اکنون ابیات ذیل است:
بى‌مزد بود و منت هر خدمتى که کردم
یا رب مباد کس را مخدوم بى‌عنایت
بر زلف چون کمندش اى دل مپیچ کانجا
سرها بریده بینى بى‌جرم و بى‌جنایت
رندان تشنه لب را آبى نمی‌دهد کس گویى ولى شناسان رفتند از این ولایت.

گفتنی است، محمدمسلم مقدسی از مداحان و شاعران برجسته اهل بیت (ع) کرمانشاه روز گذشته(دوشنبه،هفتم تیرماه) بر اثر سانحه تصادف آسمانی شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول