اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اویس: آغاز تزریق واکسن گروه‌های 60 سال به بالا از هفته آینده/ بیماران خاص بدون محدودیت واکسن کرونا دریافت می‌کنند

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه گروه‌های سنی بالای ۷۰ تا ۸۰ سال باید واکسن مرحله دوم را دریافت کنند، گفت: هفته آینده تزریق واکسن گروه‌های ۶۵ سال به بالا آغاز می‌شود.

اویس: آغاز تزریق واکسن گروه‌های 60 سال به بالا  از هفته آینده/ بیماران خاص بدون محدودیت واکسن کرونا دریافت می‌کنند

قاسم اویس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: ۲۸۰ هزار واکسن کرونا تاکنون تزریق شده که ۱۹۸ هزار برای نوبت اولی‌ها و ۸۲ هزار در مرحله دوم در حال تزریق است.

وی با اعلام اینکه در یک مقطعی با کمبود واکسن مواجه بودیم،گفت: در  حال حاضر این مشکل رفع شده و به صورت هفتگی تزریق انجام می‌شود.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تاخیر ایجاد شده و اینکه آیا این تاخیر زمینه کاهش کارایی واکسن را فراهم می‌کند،پاسخ داد: خیر ـ افراد پس از تزریق نخستین واکسن تا سه ماه فرصت دریافت مرحله دوم را دارند و از این حیث جای نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: واکسن‌های مرحله دوم براساس اطلاعاتی که داریم به افراد از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کرده و نسبت به تزریق انجام می‌شود و درخواست ما از کسانی که نسبت به تزریق واکسن نخست اقدام کردند این است که بدون دریافت پیامک مراجعه حضوری نداشته باشند.

اویس با اعلام اینکه پنج‌شنبه واکسن  دریافت کردیم و تزریق براساس برنامه در حال انجام است، گفت: اواخر هفته واکسن مورد نیاز استان دریافت و براساس روال و برنامه‌ریزی انجام شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه گروه‌های سنی بالای ۷۰ تا ۸۰ سال باید واکسن مرحله دوم را دریافت کنند، افزود: هفته آینده در صورت تامین واکسن تزریق گروه‌های ۶۵  سال به بالا آغاز می‌شود.

اویس با اعلام اینکه در تامین دوز دوم واکسن داخلی نداریم، گفت: بیشتر نگرانی ما واکسن‌های وارادتی خارج از کشور است با توجه به اینکه واکسن روسی هم در داخل تولید می‌شود نگرانی در این بخش هم وجود ندارد.

وی درباره روند دریافت واکسن افراد ۶۰ سال که ممکن است بیماری‌ها زمینه‌ای دیابت و فشار خون داشته باشند، گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد داری بیماری زمینه‌ای در گروه سنی بالای ۶۰ سال هستند و ممکن است در لیست دریافت واکسن قرار گرفته‌اند،بیماران خاص سرطانی و دیالیزی با مراجعه به مراکز خدمات جامعه سلامت و یا مراکز تجمیعی ما می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در مرحله سوم برای افرادی که مبتلا به دو بیماری زمینه‌ای هستند، واکسن اختصاص داده می‌شود، افزود: مرحله سوم هنوز شروع نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فوت ناشی از تزریق واکسن در استان گزارش شده است، بیان کرد:  احتمال فوت افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند وجود دارد اما اینکه واکسن مسبب فوت شده باشد،کمیته علمی دانشگاه هیچ رابطه‌ای بین فوت و تزریق کرونا پیدا نکرده‌ است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول