اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آمریکا به دنبال ذلیل کردن کشورها با قانون کاپیتولاسیون است

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله باتأکید بر اینکه آمریکایی‌ها نفی دموکراسی هستند اظهار داشت: آمریکا با قانون کاپیتولاسیون در پی ذلیل کردن ملت ایران بود.

آمریکا به دنبال ذلیل کردن کشورها با قانون کاپیتولاسیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی شیرازی عصر امروز در همایش بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت شهدای قوه قضاییه در بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه و قوه قضائیه اظهار داشت: دشمن از آغاز خلقت نگاه، سلطه‌گری و سلطه‌پذیر بر جامعه داشته است که در عصر همه انبیا بدین گونه بوده است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله  با بیان اینکه انسان حق ندارد خود را در مقابل استکبار ذلیل بداند، طاغوت‌زدایی را دارای ریشه در دین دانست و خاطر نشان کرد: اسلام اجازه نمی‌دهد رابطه با سلطه‌گر داشته باشیم‌ و اگر جنایات آمریکا را مرور شود هزاران ساعت تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر لحظه استکبار در جهان مملو از جنایت علیه بشریت است جنگ تحمیلی علیه ایران را نتیجه‌ سلطه‌گری جهانی خواند و تصریح کرد: استکبار درصدد متلاشی کردن جامعه اسلامی است که تحمیل جنگ ۸ ساله، ترور مسئولان، دانشمندان و مردم بیگانه از آن جمله است.

شیرازی با بیان اینکه نخستین جنایت آمریکا روی کار آمدن رژیم پهلوی بود گفت: بازگشت پهلوی دوم در ۲۸ مرداد تبیین سلطه‌پذیر کردن ملت ایران بود.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله باتأکید بر اینکه آمریکایی‌ها نفی دموکراسی هستند اظهار داشت: آمریکا با قانون کاپیتولاسیون در پی ذلیل کردن ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد بر جهان سلطه داشته باشد افزود: تنها نظام مانع قدرت طلبی آمریکا، جمهوری‌ اسلامی‌ ایران است.

شیرازی با اشاره به اینکه در وقوع هر جنایت در جهان، دست آمریکا مشهود است گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی با تحریک آمریکا و پشتیبانی استکبار جهانی بود، اما جمهوری اسلامی ایران امروز به نظام ریشه‌دار و درخت تنومند تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران ضمن بیان اینکه امروز آمریکا در جهان نسبت به سال ۱۳۵۷ در جهان قدرتی ندارد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با تلاش همه استکبار قوی‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه دیروز مردم مظلوم فلسطین با سنگ می‌جنگید اما امروز با موشک علیه اسرائیل در ستیز است گفت: علت قدرت گرفتن امت اسلامی در جهان، نقش مهم جمهوری اسلامی ایران است.

شیرازی به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی در نیمه شب را نشان از اوج ذلالت آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اشتباهات محاسباتی دشمنان به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله افزود: اگر فاجعه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی اتفاق نمی‌افتد نفوذ بنی‌صدر در قدرت افشا نمی‌شد.

وی با بیان اینکه مظلومیت شهید بهشتی از شهادتش بیشتر بود بیان کرد: دشمنان نمی‌دانند با ترور ملت ایران‌ منسجم‌تر می‌شوند.

شیرازی اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی ملت عراق، سوریه، لبنان و مردم هند، افغانستان و پاکستان را علیه آمریکا بسیج کرد که این خود نشان از اشتباه محاسباتی دشمنان بود.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله دفاع از نظام اسلامی دفاع از دین و ارزش‌ها دانست و گفت: خون شهدا که برای نابودی کفر ریخته شده سیلی ایجاد می‌کند و سبب ذلیل‌تر شدن دشمنان می‌شود.

وی حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد را سبب خنثی شدن تمام ترفندهای دشمنان دانست و بیان کرد: بزرگترین رسوایی استکبار جهانی در انتخابات ۲۸ خرداد بود درحالی که تلاش‌های زیادی برای حضور کم رنگ مردم در انتخابات انجام دادند اما این ملت با عزم راسخ شرکت کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خاطر نشان کرد: این هفته فرصت مهمی برای روشنگری نسبت به جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری شیطان بزرگ آمریکا است.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیرماه و ۱۷ هزار شهید ترور در بوشهر برگزار می‌شود تصریح کرد: مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیر ساعت ۱۸:۳۰ در روستای بحیری شهرستان دشتی در جوار مزار شهید «شهریاری» با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

وی گوشه‌ای از جنایات و کشتار انسان‌های بیگانه در جهان و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: فاجعه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ سند رسوایی منافقین و مدعیان حقوق بشر و وابستگان به نظام سلطه است.

وی پیروی از اعتقادات شهید بهشتی را راهکار غلبه بر هجمه‌های کنونی دشمنان دانست و گفت: این شهید بزرگوار موضع گیری‌های سختی در برابر دشمنان به‌ویژه آمریکا داشت و علت بیشتر دشمنی‌ها با وی به سبب همین موضع گیری‌های سرسختانه بود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول