اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

هیچ برنامه مذهبی در محرم تعطیل نخواهد شد/ توجه ویژه هیات‌ها به مقوله جمعیت و فرزندآوری

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برنامه‌های ماه محرم گفت: هیچ برنامه مذهبی بخاطر محدودیت‌های کرونایی تعطیل نخواهد شد.

هیچ برنامه مذهبی در محرم تعطیل نخواهد شد/ توجه ویژه هیات‌ها به مقوله جمعیت و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حزیراوی در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف از سفر به لرستان اظهار کرد: با هدف تقدیر و تشکر از مردم لرستان بخاطر مشارکت بالا و تقدیر از شبکه تبلیغ که در افزایش مشارکت نقش آفرینی کرده‌اند، به استان سفری داشتیم.

وی هم‌اندیشی پیرامون برنامه‌های محرم که یک برنامه صد روزه است را از دیگر اهداف سفر خود به لرستان عنوان کرد و افزود: در این برنامه صد روزه چهل روز استقبال محر ، سی روز عملیات محرم و سی روز صفر را داریم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: همانطور که سال قبل هم در خرم‌آباد مطرح کردم، هیچ برنامه مذهبی بخاطر محدودیت‌های کرونایی تعطیل نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حزیراوی گفت: مردم ما صحنه‌های زیبایی را خلق کردند، جامعه مذهبی، موسسات قرآنی و هیات‌ها نیز توانمندی خوبی در ارائه برنامه‌های دینی و مسوولیت‌های اجتماعی با رعایت موارد بهداشتی کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز امیدواریم یک محرم با شور و شعور و با شکوه داشته باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در خصوص محورهای محتوایی محرم هم توضیح داد: یکی از برنامه‌های مهم مسوولیت اجتماعی به ویژه مسوولیت اجتماعی هیات‌ها و‌ توجه ویژه به مقوله جمعیت و فرزندآوری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حزیراوی افزود: موضوع جمعیت مطالبه به حق رهبری از مجموعه‌های دینی است که باید کار فرهنگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله ستاد عملیات محرم تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: این ستاد شامل سه بخش ملی، مردمی و بین المللی است، بخش ستاد ملی محرم  با حضور پنجاه دستگاه حاکمیتی تشکیل می‌شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بخش مردمی ستاد نیز با حضور حلقه‌های میانی یعنی مجموعه‌های  فعال مردمی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حزیراوی ادامه داد: بخش بین‌المللی محرم یعنی هماهنگی حرکت جهانی محرم با حضور کشورهای مختلف حتی کشورهای غیر اسلامی تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: ستاد محرم کارگروه‌های تخصصی تشکیل خواهد شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت این سازمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: سازماندهی حضور شبکه تبلیغ و مبلغین توانمند و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین شهرها از جمله کارهای انجام شده است، تاکنون نیمی از مناطق آلوده  را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حزیراوی افزود: برنامه ما این است که در دولت رییسی زمینه پوشش همه مناطق حاشیه فراهم شود و این مناطق  از خدمات فرهنگی و تبلیغی بهره‌مند شوند.

وی یکی از بهترین کارهای سازمان تبلیغات  را آموزش مفاد بیانیه گام دوم و اعزام اساتید و مبلغان به شهرها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هم یک شبکه راهوران تشکیل شده،  اینها کسانی هستند که در شهرها وظیفه پیگیری هفت محور بیانیه گام دوم را با کمک حلقه‌های میانی برعهده دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول