اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رهاسازی ۲۱ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های محمودآباد و شهرستان نور

رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور گفت: از خرداد ماه امسال تا به امروز طی ۴۲ سرویس ۲۱ میلیون بچه ماهی سفید حاصل از تکثیر نیمه طبیعی در ۱۱ رودخانه محمودآباد و نور از سرخرود تا رویان رهاسازی شده است.

رهاسازی ۲۱ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های محمودآباد و شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،عصر امروز با جمعی از مسؤولان شهرستان یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید حاصل از تکثیر نیمه‌طبیعی در رودخانه خشت‌سر محمودآباد رهاسازی شد.

عمرانی رئیس شیلات محمودآباد و نور در این مراسم گفت: از خرداد ماه امسال تا امروز ۴۲ سرویس بچه ماهی از مرکز تکثیر و پرورش شهید رجایی ساری بارگیری و در ۱۱ رودخانه این دو شهرستان از سرخرود گرفته تا رویان به تعداد حدود ۲۱ میلیون قطعه بچه ماهی سفید حاصل از تکثیر نیمه طبیعی رهاسازی شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه براین تعداد ما در سطح شهرستان های نور و محمودآباد تعداد ۶ عدد شیل تکثیر طبیعی ماهی سفید داریم که بچه ماهی‌های تولیدی این شیل‌ها که توسط تعاونی‌های صیادی منطقه احداث و نگهداری شده اند که هر شیل بین یک تا دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید تولید می‌کنند که در هفته‌های آتی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این بچه ماهیان هم در دریا رهاسازی می‌شود تا با این کار هم دریا از ماهی غنی شده و هم شغل صیادی برای این جامعه زحمت‌کش پایدار بماند.

وی در پایان گفت: از همه ادارات و دستگاه‌هایی که به نوعی برای پیشبرد کار جامعه صیادی زحمت می‌کشند تقدیر می‌کنم و خواستار فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست طبیعی در رودخانه‌ها و دریا جهت تولید ماهی به‌عنوان غذای سلامتی برای همه مردم شده تا این قشر زحمتکش بتوانند با تولید و صید ماهی وضعیت اقتصادی خانواده‌های خود را بهبود بخشیده و رونق به جامعه صیادی برگردد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول