اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رقابت‌های بین المللی ترکیه|کسب مدال‌های رنگارنگ آزادکاران مازندرانی

کشتی گیران مازندرانی‌در رقابت‌های کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه ۳ نشان طلا و ۳ نشان برنز کسب کردند.

رقابت‌های بین المللی ترکیه|کسب مدال‌های رنگارنگ آزادکاران مازندرانی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی |تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه پایان داد.

این رقابت‌ها که ۴ تا ۶ تیرماه در شهر استانبول برگزار شد ۷ کشتی گیر مازندرانی حضور داشتند که رحمان عموزاد، محمد نخودی و امیرحسین فیروزپور به مدال طلا دست یافتند و حسن عبادی و کیان محمودجانلو و عرفان الهی به مدال برنز بسنده کردند.

مهدی ویسی دیگر کشتی گیر مازندرانی این رقابت‌ها بود که موفق به کسب مدال نشد.

نتایج کشتی گیران مازندرانی در رقابت‌های جام یاشاردوغو به شرح ذیل می باشد :

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم الوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه ۸ بر ۶ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۶ منیر رجب آکتاس از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در دیدار فینال مقابل آسیل آیتاکین از قزاقستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر آتای ایزابیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد.

وی در دور سوم حسن امین گوربوز از ترکیه را با نتیجه ۶ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله مقابل نوری کوتان اوغلو از ترکیه با نتیجه ۸ بر ۶ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

دیدار فینال این وزن میان نخودی و زرین پیکر برگزار شد که نخودی با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد. زرین پیکر نیز به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی محمد نخودی با کسب مدال طلا، ملی پوش ایران در رقابت‌های جهانی نروژ شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۸ مقابل پی کلیتون از کانادا به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل کشتی گیری از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

فیروزپور در این مرحله فاتح اردین دارنده مدال نقره جهان از کشور ترکیه را با نتیجه ۱۴ بر ۴ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این سردار چاوش اوغلو از کشور ترکیه را با نتیجه ۱۲ بر ۱ شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم حسن عبادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر فاتح اونالان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل سلیم کوزان از ترکیه به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

عبادی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل حریف خود از مولداوی به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در همین وزن کیان محمودجانلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم شوتا فارتنیدزه از گرجستان را با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل موهامت کاهرامان از ترکیه با نتیجه ۹ بر ۶ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 محمودجانلو در این دیدار مقابل علی بک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.
محمودجانلو در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۶ حاجی پور را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی میان حسن عبادی و کیان محمودجانلو برگزار شد که عبادی با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل کونیت بوداک از ترکیه به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم مقابل زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از گرجستان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه ابتدا مقابل سرهت اصلان از ترکیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید.

وی در کشتی بعد والنتین بورزین از مولداوی را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. الهی در این دیدار اسلام بک اورزبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

مهدی ویسی دیگر نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ مقابل موخامد بالگابای از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب روبرتی دینگاشویلی از گرجستان شد و با توجه به شکست این حریف از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در رده بندی تیمی این رقابت‌ها، تیم‌های ترکیه با ۱۷۱، ایران با ۱۵۳ و گرجستان با ۹۳ امتی از اول تا سوم شدند

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول