اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رزمایش نیروهای مسلح ازبکستان همزمان با تشدید اوضاع افغانستان

دولت ازبکستان به دلیل اوضاع افغانستان رزمایش آمادگی جنگی نیروهای خود را اعلام کرد.

رزمایش نیروهای مسلح ازبکستان همزمان با تشدید اوضاع افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت دفاع ازبکستان اعلام کرد: دولت ازبکستان به دلیل اوضاع افغانستان به طور ناگهانی آمادگی جنگی نیروهای خود را اعلام کرد.

رزمایش غیرمنتظره نیروهای مسلح در پی تشنج اوضاع نظامی- سیاسی در کشور همجوار افغانستان آغاز شده است.

بر اساس برنامه، به ریاست «بهادر قربان اف» وزیر دفاع این کشور رزمایش غیرمنتظره در مناطق نظامی «تاشکند» و «جنوب- غرب» و همچنین در واحدهای نظامی و نیروهای ضدهوایی و نیروهای هوایی برگزار می‌شود.  

بر اساس این گزارش، رزمایش تاکتیکی در میدان‌های تیراندازی «انگرن» و «ترمذ» برگزار می‌شود.

تاکید می‌شود که این رزمایش برای تبادل تجربه و همچنین هماهنگی عملیات نیروهای مسلح فرماندهی ویژه «تاشکند» و «جنوب- غرب» حایز اهمیت است.

برنامه ریزی می‌شود در چارچوب این رزمایش محل احتمالی دشمن فرضی را شناسایی و محل استقرار آن مورد حمله قرار می‌دهد.

پیشتر وزارت امور خارجه ازبکستان اعلام کرد که روز 23 ژوئن سال جاری میلادی 53 نفر نظامی نیروهای مرزی افغانستان و مردم مسلح با سلاح وارد قلمرو ازبکستان در منطقه «شورتپه» شدند.

«تاشکند» پس از انجام بازرسی‌های مورد نیاز این شهروندان را به میهن خود بازگردانده است.

وزارت امور خارجه ازبکستان تاکید کرد که این کشور از هرگونه عبور غیرقانونی به قلمرو ازبکستان به طور قاطعانه جلوگیری می‌کند و نسبت به متخلفین شدیدترین اقدامات را انجام خواهد داد.

گفتنی است، اخیرا «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه اظهار داشت: اوضاع افغانستان با خروج نیروهای نظامی آمریکا و «ناتو» بی‌ثبات می‌شود و برای تشدید فعالیت تروریستی کمک می‌کند.

وی افزود: تولید مواد مخدر که مقدار آن در دوران حضور نیروهای غربی در این کشور بیش از 40 برابر افزایش یافته است، تروریست ها را با منابع هنگفتی تامین می‌کند.

اول می سال جاری میلادی آمریکا خروج نیروهای خود را از افغانستان آغاز کرد که تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی باید به پایان برسد. در این میان پنتاگون گزینه‌های حفظ حضور خود را در منطقه بررسی کرده است.   

بر اساس گزارش رسانه‌های گروهی، «واشنگتن» قلمرو قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان را به عنوان کشورهای برای استقرار پایگاه‌های نظامی بررسی کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول