اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رژیم صهیونیستی بار دیگر در برابر مقاومت فلسطین عقب‌نشینی کرد

یک منبع آگاه و نزدیک به مقاومت فلسطین از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از خواسته خود در گفت‌وگو با گروه‌های مقاومت درباره آتش‌بس و بازسازی غزه خبر داد.

رژیم صهیونیستی بار دیگر در برابر مقاومت فلسطین عقب‌نشینی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی از خواسته خود مبنی بر مرتبط کردن پرونده بازسازی و رفع محاصره غزه با قضیه تبادل اسرا عقب‌نشینی کرده است.

این منبع در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت که پافشاری مقاومت فلسطین بر مواضع خود باعث شد که رژیم اشغالگر پرونده محاصره و بازسازی نوار غزه را از پرونده نظامیان اسیر در نزد مقاومت فلسطین تفکیک کند.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.

این منبع گفت: «در حالی که مصر تلاش می‌کند رژیم اشغالگر را برای بازگشت امور به وضعیت پیش از تجاوز اخیر به غزه، تحت فشار قرار دهد اما پاسخ این رژیم کُند است و ما نمی‌توانیم بگوییم که همه خواسته مقاومت محقق شده است».

او افزود که مقاومت فلسطین خواستار بازگشایی کامل گذرگاه‌ها، ازسرگیری تردد افراد و فعالیت‌های تجاری همانند قبل ، اجازه ورود مصالح ساختمانی و مواد ضروری برای بازسازی غزه و آزادی صید ماهی در دریاست.

این منبع همچنین گفت که مقاومت فلسطین همچنین خواهان ورود آزادانه کمک‌های انساندوستانه از جمله کمک‌های اعطایی قطر به خانواده‌های نیازمند فلسطینی در غزه است.

در همین ارتباط «نزار عیاش» رئیس سندیکای صیادان فلسطین در مصاحبه با وبگاه «عربی ۲۱» گفت که تاکنون هیچ تغییر و تحول تازه‌ای در خصوص افزایش مساحت صید ماهی صورت نگرفته و در حال حاضر فلسطینیان تنها تا نُه مایلی اجازه صید دارند.

از سوی دیگر وبگاه اسرائیلی« i24» به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که امروز دوشنبه از طریق گذرگاه کرم ابو سالم سوخت برای نیروگاه برق غزه وارد خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول