اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۱۵۰ لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه مشکل 20 ساله کمبود آب شهر ایلام رفع می‌شود گفت: ۱۵۰ لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه شده که در تلاشیم آن را به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه قابل افزایش دهیم.

۱۵۰ لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه شد

نورالله تیموری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با تاکید بر اینکه مشکل ۲۰ ساله کمبود آب شهر ایلام رفع می‌شود، گفت: خشکسالی امسال در تاریخ ۵۰ ساله ایران بی‌سابقه بوده و باعث ایجاد چالش‌های بسیاری برای صنعت آب و برق استان شده است.

وی افزود: تاثیر این خشکسالی بر منابع آبی زیرزمینی این شرکت ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش آبدهی چاه‌های تامین کنند آب شرب در بعضی از نقاط استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی‌رویه، مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا را از اصلی‌ترین دلایل مشکلات ارایه خدمت به شهروندان برشمرد و تاکید کرد: تمام اهتمام مجموعه همکاران در شرکت آبفای استان، ارائه خدمات در خور شهروندان گرامی است.

تیموری تصریح کرد: در این راستا در خصوص پروژه افزایش برداشت از سد به شهر ایلام به عنوان دانش، تخصص و توان بومی برای اولین بار طرح تخصیص اعتبار و اخذ موافقت نامه کمتر از یکماه به طول انجامید که در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان نیاز است، ادامه داد: اعتبارنامه و اخذ موافقنامه این پروژه کمتر از یکماه به طول انجامید و هم اکنون ۱۵۰ لیتر در ثانیه به آب شهر ایلام اضافه شده که با اجرایی شدن کامل این پروژه تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه قابل افزایش است که ظرف چند ماه آینده به ورودی شبکه آب شهر ایلام افزوده خواهد شد که با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر ایلام خواهیم بود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: جامعه روستایی استان ۳ برابر و جامعه شهری ۲ برابر استانداردهای موجود آب مصرف می‌کنند که در کنار الگوی اشتباه مصرف آب شرب در راستای آبیاری خانه باغ‌ها، شستشوی خیابان‌ها و کوچه‌ها، تامین آب دام و طیور توسط دامداران و هزینه بالای تولید آب در ایلام به عنوان گرانترین آب در کشور، ارایه خدمات به شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده هرچند که تمام تلاش مجموعه همکاران کاهش دغدغه شهروندان در دسترسی به آب سالم و بهداشتی است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول