اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بحران دوباره کرونا درسرزمین‌های اشغالی/ یک سوم مبتلایان جدید، فایزر زده بودند

رژیم صهیونیستی در حالی امروز با مشکل شیوع کرونای دلتاپلاس مواجه هستند که پیش از این خود را پیشتاز واکسیناسیون در جهان دانسته و خبر از برچیدن اکثر محدودیت‌های کرونایی داده بودند.

بحران دوباره کرونا درسرزمین‌های اشغالی/ یک سوم مبتلایان جدید، فایزر زده بودند

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود با اجرای قوانین سخت‌گیرانه و واکسیناسیون عمومی موفق به کنترل بیماری همه‌گیر شده این روزها با موج جدید آن دست و پنجه نرم می‌کند و استفاده مجدد از ماسک را الزامی کرده است؛ در حالی آنها امروز با مشکل شیوع نوع جهش یافته هندی ویروس کرونا یعنی سویه دلتاپلاس مواجه هستند که پیش از این خود را پیشتاز واکسیناسیون در جهان دانسته و خبر از برچیدن اکثر محدودیت‌های کرونایی داده بودند.

 

* استفاده مجدد از ماسک الزامی شد

مسئولان اسرائیلی مجددا استفاده از ماسک را در برخی از مناطق فلسطینی اشغالی الزامی کرده و صدها نفر ازجمله شمار زیادی از کسانی که واکسن زده‌اند را به قرنطینه فرستادند.به اعتقاد مسئولین بهداشتی رژیم صهیونیستی آنها در آستانه ورود به پیک مجددی این بار با نوع جهش‌یافته ویروس کرونا هستند.

* یک سوم مبتلایان جدید واکسینه شده‌اند

مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اخیرا گفته که  ۹۰ درصد از شیوع جدید کرونا از نوع «دلتا» بوده، نیمی از افراد آلوده به کرونا کودک هستند و یک سوم افراد آلوده، قبلا با واکسن فایزر واکسینه شده‌ بودند. روزنامه «معاریو» نیز نوشته است: شیوع  جدید کرونا از  «مودعین» و «بنیامینا» آغاز شده است.

* اسرائیلی‌های واکسینه‌شده ممکن است نیاز به قرنطینه داشته باشند

جروزالم پست نوشته است: اسرائیلی‌های واکسینه شده ممکن است به دلیل  شیوع گونه دلتا نیاز به قرنطینه داشته باشند. رژیم صهیونیستی به مقامات بهداشتی اختیار داده تا هر کسی را که به احتمال زیاد در معرض یک نوع خاص عفونی کووید ۱۹ قرار گرفته قرنطینه کند، حتی اگر قبلاً واکسینه شده باشند یا با مصونیت احتمالی از بیماری بهبود یافته باشند. این تصمیم در پی هشدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد شیوع جدید ناشی از نوع دلتا گرفته شده است.

* ممنوعیت سفر به برخی از کشورها/ نیمی از جمعیت هر دو دز فایز را دریافت کرده‌اند

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی سفر به کشورهای آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، مکزیک و روسیه را برای شهروندان یا ساکنان اسرائیلی ممنوع اعلام کرده مگر اینکه آنها اجازه خاصی بگیرند.این درحالیست که حدود ۵۵ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری اسرائیل هر دو دز واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند.

حدود ۵۵ درصد از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری اسرائیل هر دو دز واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند و با این حال در معرض ابتلا ه کرونا قرار دارند.

* جریمه والدین برای نقض قرنطینه توسط کودکان 

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تأکید کرده، والدین کودکانی که قرنطینه را نقض می‌کنند با  جریمه نقدی ۱۵۴۰ دلار آمریکا روبرو می‌شوند. کودکان زیر ۱۶ سال حدود نیمی از افراد آلوده به نوع جهش یافته دلتا را تشکیل می‌دهند.

 

* مقامات رژیم صهیونیستی: احتمال ارتباط واکسن کرونا با التهاب عضلات قلب

در پایان ماه آوریل مقامات درمانی اسرائیل اعلام کردند با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که نشان می‌دهد در کسانی که دومین واکسن فایزر/ بیون‌تک را دریافت کرده‌اند التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) دیده شده است. پس از این خبر، نتایج یک مطالعه اولیه نشان داد که موارد میوکاردیت بیش از همه پس از دریافت دومین نوبت واکسن بروز کرده است.مقامات وزارت بهداشت و درمان اسرائیل می‌گویند در میان پنج میلیون از کسانی که دو نوبت واکسن را بین ماه‌های دسامبر تا ماه مه امسال دریافت کرده‌اند، ۲۷۵ مورد دچار میوکاردیت شده‌اند.

در روزهای گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدارهای مربوط به التهاب قلبی را به واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا اضافه کرد.این مرکز اعلام کرده است که بیش از ۱۲۰۰ نفر از کسانی که واکسن فایزر یا مدرنا زده‌اند دچار میوکاردیت یا التهاب عضله قلب شده‌اند.

* کناره‌گیری مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی

 با وجود انجام واکسیناسیون سراسری در فلسطین اشغالی با واکسن فایزر ، موج جدیدی کرونا در حال شیوع در اسرائیل است. وزارت بهداشت این رژیم هفته گذشته اعلام کرد که ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.«چزی لوی» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که از سمت خود کناره گیری می‌کند.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول