اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حذف ممنوعیت احداث واحد مرغداری در کهگیلویه ویراحمد/نقدینگی مشکل واحدهای فعال

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ممنوعیت احداث واحدهای مرغداری در استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی برداشته شد.

حذف ممنوعیت احداث واحد مرغداری در کهگیلویه ویراحمد/نقدینگی مشکل واحدهای فعال

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا بهنام‌پور در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به وجود ۱۴۳ واحد مرغداری گوشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید این واحدها، دو میلیون و ۶۳۷ قطعه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد ۱۴۳ واحد مرغداری ۱۰۲ واحد فعال هستند که ۳۰ واحد راکد قابل احیاء  و ۱۱ واحد غیرقابل احیاء هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۰ واحد راکد قابل احیاء سال گذشته ۴ واحد با ظرفیت تولید ۱۰۰ قطعه فعال و به چرخه تولید بازگشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمده مشکلات واحدهای مرغداری،  فرسودگی کل ابنیه،ساختمان و تجهیزات بوده، ضمن اینکه نبود نقدینگی از دیگر مشکلات واحدها است که  با تزریق اعتبارات سرمایه‌ای و نقدینگی تعداد زیادی تا پایان سال فعال می‌شود.

بهنام‌پور با بیان اینکه مشکل واحدهای فعال و نیمه‌فعال نقدینگی است، افزود: ۱۱واحدی که قابل احیاء نیستند تعیین تکلیف شوند پروانه آنها ابطال و از جای دیگر مجوز اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مرداد ۹۵ تا ۹۹ مجوز احداث واحدهای مرغداری گوشتی و تخم‌‌گذار ممنوع بوده اما سال گذشته استان نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرد و ممنوعیت احداث واحدها مرغداری حذف شد و دیگر ممنوعیتی برای احداث واحد مرغداری نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته شهرستان گچساران جزء مناطق آلوده احداث واحد مرغداری محسوب می‌شوند که تقاضا داریم این محدودیت برای این شهرستان هم برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول