اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید قزاقستان و روسیه بر توسعه همکاری‌های پارلمانی

در دیدار رؤسای مجالس قزاقستان و روسیه بر ضرورت اقدامات جدی در جهت توسعه همکاری‌های بین پارلمانی تاکید شد.

تأکید قزاقستان و روسیه بر توسعه همکاری‌های پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «مولان آشیمبایف» رئیس مجلس سنای قزاقستان با «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه که به منظور انجام سفر رسمی وارد «نورسلطان» پایتخت قزاقستان شده موضوعات مربوط به توسعه همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار، آشیمبایف از آنکه روابط میان قزاقستان و روسیه منطبق با «معاهده حسن همسایگی و هم پیمانی در قرن 21» توسعه می‌یابد، اظهار رضایت کرد.

وی گفت: طی سال‌های گذشته بنیان محکمی برای همکاری‌های استراتژیک میان قزاقستان و روسیه ایجاد شده است که در این راستا روابط دوستانه و حسن اعتماد میان روسای جمهور دو کشور نقش مهمی دارد.

ماتوینکو نیز با اشاره به پویایی همکاری‌های بین پارلمانی روسیه و قزاقستان، اظهار داشت: این نکته مهم است که ما نیز همانند روسای جمهور دو کشور در بسترهای مختلف بین المللی پارلمانی و از جمله مجمع بین پارلمانی به طور فعال تعامل داریم. در حقیقت فعالیت‌های هیئت نمایندگی قزاقستان در ترکیب مجمع بین پارلمانی در زمینه تدوین قوانین نمونه و سایر حوزه‌ها بسیار فعال و مثمر ثمر است.

طی این دیدار، طرفین بر اهمیت حمایت حقوقی از همکاری‌های بین دو کشور تاکید و همچنین در رابطه به اقدامات قزاقستان و روسیه در جهت مقابله با همه گیری کرونا و کمک به تقویت هرچه بیشتر تعاملات تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس سنای قزاقستان تحکیم همکاری‌های بین پارلمانی دو کشور جهت بحث و بررسی و اجرایی کردن اقدامات مشترک برای رسیدگی به مسائل محیط زیست، توسعه دیجیتال، علوم و سایر زمینه‌ها را مهم عنوان کرد.

آشیمبایف همچنین گفت مجلس سنای قزاقستان نسبت به تقویت تعاملات بین نمایندگان پارلمان‌های دو کشور در زمینه تبادل تجربیات مربوط به حمایت‌های حقوقی از توسعه مجتمع کشت و صنعت علاقه مند است. زیرا مجتمع کشت و صنعت می‌تواند به یکی از محرک‌های توسعه اقتصادی قزاقستان تبدیل شود که این حوزه یکی از اولویت‌های نمایندگان پارلمان کشور دانسته می‌شود.

در چارچوب سفر رسمی رئیس شورای فدراسیون روسیه به قزاقستان، شانزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های بین مجالس سنای دو کشور برگزار خواهد شد.

دیدار و گفت و گو با مقامات عالی سیاسی قزاقستان از دیگر برنامه‌های سفر رسمی ماتوینکو به این کشور عنوان شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول