اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نحوه رسیدگی به تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعلام شد

«دستورالعمل آیین رسیدگی به تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیردولتی در شورای نظارت و سیاست‌گذاری» ابلاغ شد.

نحوه رسیدگی به تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، «دستورالعمل آیین رسیدگی به تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیردولتی را در شورای نظارت و سیاست‌گذاری» تدوین و ابلاغ کرد.

این دستورالعمل در راستای بند الف ماده 5 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی و برای اجرای صحیح قانون فوق، مصوب نود وهفتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است.

در این دستورالعمل منظور از تخلف، هرگونه قصور یا تقصیر در انجام یا عدم انجام تکالیف مندرج در قانون و موارد مندرج در ماده (8) قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372 و سایر مقررات ابلاغ شده آموزش و پرورش است.

جهات قانونی شروع به رسیدگی شامل الف) شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، ب) اعلام مدیران، سرپرستان، مقامات ذیصلاح اداری و نهادهای نظارتی، ج) گزارش اعضای شورای نظارت استان یا شورای سیاست‌گذاری است.

در این دستورالعمل آمده است: نظارت بر عملکرد و رسیدگی به تخلف یا تخلفات مؤسسان یا مدیران مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خارج از کشور و نیز مدارس بین‌الملل داخل کشور توسط شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی انجام می‌شود.

همچنین در ماده 18 آمده است: شورای نظارت استان مکلف است وفق قوانین و مقررات و اصول حقوقی به موضوع رسیدگی کرده و رأی مقتضی صادر کند در غیر این صورت مستنکف از اجرای قانون شناخته می‌شود.

این دستورالعمل را می‌توانید دانلود کنید:  رسیدگی به تخلفات مدارس غیردولتی رسیدگی به تخلفات مدارس غیردولتی  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول