اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آزادی ۱۰ محکوم مالی به مناسبت هفته قوه قضاییه در یزد

همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضاییه طی آیینی ۱۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادی ۱۰ محکوم مالی به مناسبت هفته قوه قضاییه در یزد

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، محمدرضا حدادزاده بعد از ظهر امروز در آیین آزادی ۱۰ محکوم مالی از زندانهای استان اظهار کرد: ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در این سالها فعالیت های ارزشمندی را انجام داده است و کسانی که با کمک خیرین و ستاد دیه استان از زندانهای استان آزاد می شوند افراد مستحقی هستند.

وی با بیان این‌که محکومان مالی بنا به دلایل غیر عمد در زندان‌ها به سر می‌برند با کمک ستاد دیه آزادی آنها فراهم می‌شود افزود: خوشبختانه ستاد دیه در خصوص آزادی محکومین مالی از زندان بالاترین دقت را در پرونده ها و تحقیق همه جانبه در خصوص محکوم و شرایط خانواده و زندگی وی به کارگرفته تا مددجویانی که نیازمند واقعی مساعدت کمک‌های مردم هستند از این تسهیلات استفاده و به آغوش خانواده خود بازگردند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر این‌که کسب آزادی ارزشمند است و کسانی که از بند زندان رهایی می‌یابند باید در تمام مراحل زندگی دقت کافی داشته باشند تا خدای ناکرده دوباره گرفتار نشوند اضافه کرد: انشاالله با برنامه ریزی و دقت در کار به زندگی عادی بازگشته و در تمام مراحل زندگی دقت کنند خود نیز یاریگر دیگری باشند.

حدادزاده با بیان این‌که ستاد دیه به هر انسان در طول حیات تنها یک بار کمک می‌کند تصریح کرد: محکومان رها شده از بند می‌توانند به عنوان سفیران آگاهی برای جامعه مفید باشند و دیگران را از خطا و لغزشی که موجب محکومیت شود آگاه کنند.

سیدمسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد هم در این آیین اظهار کرد: در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا داشتیم، مشکلات در مسائل اقتصادی به ویژه در استان هایی که استان صنعتی هستند خود را نشان میدهد.

وی افزود: با وجود این مشکلات اما کسبه یزد، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل با صبوری بسیار مانع از ورود بسیاری از همکاران و همشهریان به زندان ها شده و در این برهه زمانی مانند خیرین عمل کرده و دستگیر همنوع شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ادامه داد: برای آزادی این محکومین مبلغ ۵۲ میلیارد ریال نیاز بود که مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از این مبلغ را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۰ محکوم فراهم آمد .

عظیمی در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان ستاد دیه استان و اعضاء شورای حل اختلاف مستقر در زندان در خصوص اخذ گذشت ازشکات پرونده ها گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۴ محکوم مالی، ۴ محکوم نفقه، یک محکوم مهریه و یک محکوم دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

وی عنوان کرد: ریشه بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات جهل در قانون است لذا از تمام کسانی که بنا به هر دلیل دچار مشکل شدند خواستاریم تا در ادامه زندگی در خصوص تمام فعالیت ها چه ازدواج و چه اموراتی همچون کسب و کار و صدور چک و رانندگی با وسیله نقلیه دقت بالایی به کار گیرند تا دیگر شاهد حضور آنها در زندان نباشیم.

به گزارش فارس، اجرای سرود توسط  گروه شمیم ولایت در وصف شهید بهشتی از برنامه های اجرا شده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و در پایان، نامه ی آزادی محکومان جرایم مالی غیرعمد به آنها ارائه شد.

انتهای پیام /ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول