اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقاد نسبت به نبود زیرساخت‌های فرهنگی در جنگل‌ها و سواحل مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد نسبت به نبود زیرساخت‌های فرهنگی در سواحل استان گفت: در جنگل‌ها و دریا‌های شمال نیازمند پیوست فرهنگی و رفع موانع زیرساخت‌های فرهنگی هستیم.

انتقاد نسبت به نبود زیرساخت‌های فرهنگی در جنگل‌ها و سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، همایش ساماندهی سواحل،جنگل‌ و تفرجگاه‌های استان مازندران برای رفع موانع و پشتیبانی برنامه‌های مناسب فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی تفریحی سالم در شهرهای ساحلی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران،فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی استاندار و سایر مدیران استانی و فرمانداران و ائمه جمعه شهرهای ساحلی مازندران در بابلسر برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران همایش در این  با اشاره به حماسه حضور مردم مازندران پای صندوق‌های رای گفت: ما حق نداریم برای جمهوریت نظام کم‌کاری کنیم و اسلامیت نظام کمرنگ کنیم که برای هرکدام کوتاهی کنیم به خون شهدا خیانت کنیم.

وی ادامه داد: این همایش برای بعد اسلامیت نظام است که ماباید برای اسلامیت و جمهوریت نظام دغدغه داشته باشیم و همچون که غیرت ناموسی و غیرت وطنی داریم،غیرت دینی هم داشته باشیم.

محمدی‌لائینی افزود: ما جنگل و دریا داریم که نیازمند پیوست فرهنگی است و هزاران مشکل در حوزه زیرساخت فرهنگی داریم.

نماینده ولی فقیه استان مازندران با تاکید بر حمایت از متخصصان فرهنگی گفت: باید از افرادی که دارای ابتکار ،ریسک و طرح در کار فرهنگی هستند حمایت شوند و با ایجاد یک کمیته ساماندهی امور فرهنگی در دریا و جنگل‌ها تشکیل شود تا نقاط ضعف و قوت‌ها در تمام زمینه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.


حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور امام جمعه بابلسر با انتقاد از عملکرد متولیان طرح ساماندهی سواحل گفت: مانورهای امدادی برای ناجیان به صورت منظم برگزار نمی‌شود، طرح‌های سالم‌سازی سواحل به افراد غیرمتخصص داده شده و استانداردهای لازم ندارد.

وی با بیان اینکه بلندمرتبه سازی باعث عدم اجرای طرح ساحلی بانوان است ادامه داد: برای اجرای کارهای فرهنگی نیرو داریم و اگر برای کسب درآمد و تفریحات سالم برنامه داشته باشیم مردم استقبال خواهند کرد.

قلی‌پور افزود: عزم جدی برای سالم سازی سواحل وجود ندارد و ما داریم طرح ملی اجرا می‌کنیم اما بودجه ملی و نیروی اختصاصی در نظر نگرفته شده است که باید دولت اختصاصی شامل نیروهای اختصاصی دستگاه‌های دولتی تشکیل دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و شیوع ویروس کرونا،حضور مردم پای صندوق‌های رای حضور حماسی بود و ائمه جمعه، نیروهای جهادی و تبلیغی در این زمینه جهاد بزرگی انجام دادند اما تقدیری از آنان صوت نگرفت.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان با انتقاد از عدم حضور متولیان امر فرهنگی استان در همایش افزود: اگر مسؤولان استانی به دنبال رفع مشکلات فرهنگی و رفع موانع هستند،چرا برخی مسؤولان مرتبط در چنین جلسات مهمی نباید حضور داشته باشند ،بخش فرهنگ در مازندران همواره مظلوم واقع شده است و نگاه مدیران ارشد استان و حتی برخی مسؤولان و مدیران فرهنگی به حوزه فرهنگ نگاه دست چندمی دارند و برای این بخش اولویت قائل نیستند و صرفاً به مسائل اقتصادی و مالی آن بیشتر توجه می‌کنند که این گونه رفتار زیبنده استان ولایتمدار مازندران نیست.

وی ادامه داد: مجریان طرح سالم‌سازی سواحل باید افراد متخصص باشند و اکنون ۳۰ گروه تبلیغی داریم که آمادگی کامل برای فعالیت در سواحل دارندو باید برای بررسی مصوبات این ستاد و اجرایی شدن آن و هر چه بهتر برگزار شدن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و اثربخش بودن آن اعتبارات ویژه ای لحاظ شود و با نظارت بیشتر این مصوبات اجرایی شود و هیأت مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و پایگاه‌های مقاومت بسیج این آمادگی را دارند طرح‌های دریا را با دقت و برنامه‌ریزی دقیق اجرا کنند.

شکریان با اشاره به تعطیلات ایام محرم گفت: خواهشمندم از الان برای تعطیلات محرم پیش‌رو برنامه‌ریزی شود تا با عواطف مردم انقلابی استان مازندران بازی‌ نشود.

فرمانده انتظامی استان مازندران نیز با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب گفت: همه‌ دستگاه‌ها در بحث عفاف و حجاب وظیفه دارند و در کار فرهنگی همپوشانی نکنیم، کار به درستی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: یک ساحل در ساری به نیروهای سپاه و بسیج دادیم و مشکلی نداریم،کار می‌توان کرد به شرطی که همه‌ دستگاه دلسوزانه پای کار بیایند.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به ضعف‌های طرح دریا گفت: اگر بخواهیم بگوییم هیچ ضعفی نداریم، بی‌احترامی به افکار عمومی کردیم، باید یک کارگروهی متشکل از دستگاه‌های زیرساختی، حقوقی‌ و‌ اجرایی برای هماهنگی جدی در این بخش تشکیل دهیم تا روش‌گذاری‌ها و کارهای اجرایی قابل حل را مشخص کند.

وی تصریح کرد: ما زیرساخت ،امکانات و ابزارهایی داریم که با هم‌پوشانی و هم‌افزایی دستگاه‌ها می‌توانیم اقدامات مهمی انجام دهیم.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول