اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تشکیل ۱۲ کارگروه علمی بین دیوان عدالت اداری و سازمان‌های مرتبط

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: ۱۲ کارگروه علمی بین دیوان عدالت اداری با سازمان‌های مرتبط که بیشترین پرونده را دارند، تشکیل شده است.

تشکیل ۱۲ کارگروه علمی بین دیوان عدالت اداری و سازمان‌های مرتبط

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت‌الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری کشور، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل فرمانداری اسلامشهر تشکیل شد، اظهار کرد: به منظور کاهش میزان پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری، ۱۲ کارگروه علمی مشترک با سازمان هایی که بیشترین فراوانی پرونده در دیوان را دارند تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۷ هزار پرونده از سوی شهرداری ها به دیوان عدالت اداری وارد شده که با اقدامات مناسب و حتی بدون نیاز به تغییر قانون از ورود حداقل ۵۰ درصد از این پرونده‌ها جلوگیری شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضائیه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه در اجرای سند تحول قضایی، مبارزه جدی با فساد است که ریاست قوه قضاییه نه تنها به عنوان یک شعار، بلکه به عنوان یک عملکرد از همه دادگستری های کشور مطالبه می‌کند که هم آمار پرونده ها و هم خوش‌بینی مردم نشان از تحقق پذیری این کار دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تاکید کرد: هوشمندسازی نظام قضایی کشور یکی دیگر از برنامه‌های قوه قضائیه است که در این راستا ۳ سامانه جدید از امروز راه اندازی و افتتاح شد ،که مردم می‌توانند در خانه پرونده هایشان را مدیریت و از فرایند گردش پرونده ها بدون نیاز به مراجعه حضوری در دستگاه قضایی مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید کمک حال دستگاه قضا برای مبارزه با فساد باشند، گفت: حدود ۲۰۰ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری تشکیل شده در صورتی که با همکاری مردم و ارائه گزارش‌های مردمی میتوان بدون تشکیل این تعداد پرونده، زمینه احقاق حقوق شهروندان را فراهم کرد.

مهمان ویژه جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر ادامه داد: دیوان عدالت اداری تنها مرجع قضایی مدافع حقوق مردم در برابر قدرت حاکمه در سه قوه است که این افتخار قانون اساسی ماست ،که در سال ۶۳ این مجموعه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول قضایی با حول قوه الهی آغاز شده، تصریح کرد: با رفتن آیت الله رئیسی از قوه قضاییه، روند اجرای سند تحول قضایی متوقف نخواهد شد و هر کسی که جای ایشان باشد در اجرای این سند کوشا خواهد بود، برنامه های جهادی و احقاق حق و کمک به مردم در راس برنامه‌های قضایی بوده و ما افتخار می‌کنیم که برای کمک به مردم این سرزمین و نظام اجرای سند تحول قضایی آغاز شده است.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب، شعار هر سه قوه فقط رسیدگی به محرومان و مردم است، خاطرنشان کرد: در دوران انتخابات و در مصاحبه هایی که از تلویزیون پخش می شد، نشان داده شد که مردم با اصل نظام مشکلی ندارند، مردم با بی عدالتی، تبعیض ها، بی مدیریتی و ایجاد تمایز بین افراد و اقشار مختلف جامعه مشکل دارند، در حالی که امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مردم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری کشور که همزمان با هفته قوه قضائیه به شهرستان اسلامشهر سفر کرده بود، پیش از شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور در مرکز پزشکی قانونی اسلامشهر و مجموعه دادگستری این شهرستان ضمن بازدید میدانی از روند فعالیت های این دو مرکز با پرسنل، کارکنان و مراجعه کنندگان این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در پایان نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر از تعدادی مدیران ادارات، قضات و کارکنان دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر با اهدای لوح تقدیر و شاخه‌های گل تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول