اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه در رأس هیأتی رسمی وارد لبنان شد

رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه یک هیأت عالیرتبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد و قرار است با مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

هنیه در رأس هیأتی رسمی وارد لبنان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» اعلام کرد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه هیأتی عالیرتبه وارد بیروت شد.

بر اساس این گزارش، قرار است هنیه در این سفر چند روزه با رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌‎وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و برخی دیگر از شخصیت‌های این کشور به علاوه گروه‌های فلسطینی دیدار کند.

 

هنیه در بدو فرودگاه بیروت گفت، سفر کنونی به لبنان از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است زیرا فرصتی برای دیدار با مقامات این کشور از جمله رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر بعلاوه سران گروه‌های فلسطینی، گروه‌های مقاومت، احزاب لبنانی و نیز ملت فلسطین در اردوگاه‌هاست.

وی افزود، این دیدارها شامل رایزنی درباره پرونده‌های مشترک و روابط دو جانبه و چگونگی کار بر روی توسعه آن بعلاوه تحولات سیاسی مترتب بر پیروزی ملت فلسطین در نبرد «شمشیر قدس» است.

هنیه ادامه داد، در دیدارهای مذکور پیرامون اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و اراضی اشغالی بویژه حق بازگشت، رد وطن جایگزین و رد اسکان دایمی آوارگان نیز بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

حماس دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدارها درباره آخرین تحولات فلسطین، پیروزی اخیر گروه‌های مقاومت در نبرد یازده روزه معروف به «شمشیر قدس» و پیامدهای میدانی و سیاسی آن بحث و تبادل‌نظر خواهد کرد.

در نبرد شمشیر قدس که از ۱۰ تا ۲۱ ماه می گذشته رخ داد گروه‌های فسلطینی بیش از ۴۰۰۰ راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.

حماس در ادامه بیانیه‌اش اعلام کرد، هیأت حماس با مقامات لبنانی درباره وضعیت آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان نیز رایزنی خواهند کرد.

۱۷۴ هزار و ۴۲۲ آواره فلسطینی در ۱۲ اردوگاه در لبنان زندگی می‌کنند.

هنیه در سفر دوره‌ای خود تا کنون به مصر، مغرب و موریتانی رفته و قرار است به کشورهای دیگری از جمله ایران نیز سفر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول